کسب مدال تاریخی دختران بسکتبال/ تاریخ‌سازان بسکتبال بعد از برد چه گفتند؟



اخبار,اخبار ورزشی

تیم گروه بهمن با قطعی کردن عنوان دومی خود در مسابقات باشگاه های غرب آسیا برای اولین بار ایران را در این رقابت ها صاحب مدال کرد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن به عنوان نماینده ایران در مسابقات بسکتبال زنان باشگاه های غرب آسیا حضور پیدا کرده است. این تیم شب گذشته به سومین برد خود برابر فاهیس نماینده اردن دست یافت و عنوان نائب قهرمانی خود را قطعی کرد. با این پیروزی بهمنی ها دست به کار بزرگی زدند و برای اولین بار بسکتبال ایران در بخش زنان توانست در مسابقات باشگاه های غرب آسیا به مدال دست پیدا کند.

 

دختران ایرانی دراولین دیدار خود 80 بر 63 از حریف لبنانی خود هومنتمن شکست خوردند، در بازی دوم مقابل الثوره نماینده سوریه 69 بر 61 پیروز میدان شدند اما در مصاف سوم حریف اردنی درمیدان حاضرنشد و این گروه بهمن بود که به عنوان تیم برنده راهی رختکن شد. در دیدار چهارم دختران بهمنی باز هم گل کاشتند و فاهیس اردن را 86 بر 75 از پیش رو برداشتند. کار گروه بهمن در مسابقات باشگاه های غرب آسیا به پایان رسید اما بازی امروز میان نماینده لبنان و فاهیس اردن مشخص خواهد کرد که آیا گروه بهمن هم چنان نائب قهرمان می ماند و یا با اتفاقاتی که البته دور از ذهن به نظرمی رسد به عنوان قهرمانی خواهد رسید.

 

فریده شجاعی نائب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: گروه بهمن کار بسیار بزرگی انجام داد. چه قبل و چه بعد از انقلاب دختران بسکتبالیست ایرانی به این عنوان دست پیدا نکرده بودند. رقبای گروه بهمن از بازیکنان آمریکایی و خارجی بهره می برند اما دختران ما با کمبود امکانات و محدودیت ها گل کاشتند. خوشحالم که فدراسیون شرایط حضور آن ها در میادین بین المللی را فراهم کرده است.

 

سعیده علی کاپیتان گروه بهمن درباره موفقیت این تیم اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود. سال گذشته نیز دو نماینده از ایران در این رقابت ها حضور داشتند اما نتایج خوبی کسب نشد و حذف شدیم اما حالا بعد از گذشت یک سال توانستیم به عنوان دومی برسیم که تعجب همه را درپی داشته است.

 

علی اضافه کرد: ارنج خوب، برنامه ریزی و آنالیز حریفان از فاکتورهای موفقیت گروه بهمن بود. همه تیم ها از بازیکنان آمریکایی استفاده می کردند جالب است بدانید که این بازیکنان هر کدام 40 یا 50 امتیاز برای تیم خود میگرفتند اما ما هم 12 بازیکن فوق العاده بودیم که همه تیم پشت هم بودند که بازی انفرادی درمیان ما جایی نداشت.

 

او افزود: این موفقیت نشان دهنده میزان پیشرفت بسکتبال دختران دریک سال اخیر است. چنین موفقیت هایی سرآغاز اتفاقات خوب برای بسکتبال بانوان است.

 

تیم گروه بهمن جمعه شب به میهن بازمی گردد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------