قهرمان دو ۲۰۰ متر جهان مشخص شد



اخبار,اخبار ورزشی,قهرمان دو ۲۰۰ متر جهان
دوندگان آمریکایی در پنجمین روز مسابقات جهانی دوحه درخشیدند و توانستند مدال‌های طلا را در بخش‌های مختلف کسب کنند.

به گزارش ایسنا، روز پنجم جام جهانی دوومیدانی دوحه سه شنبه شب با قهرمانی نوآ لیلز به پایان رسید. دونده آمریکایی توانست با رکورد ۱۹.۸۳ ثانیه مدال طلای دو ۲۰۰ متر مردان را بر گردن آویزد و جانشین یوسین بولت بزرگ شود. رکورد دونده ۲۲ ساله با ستاره پیشین جامائیکایی فاصله نسبتا زیادی دارد‌. بولت ۲۰۰ متر را در ۱۹.۱۹ ثانیه دوید. پس از لیلز، دی گرس (۱۹.۹۵ ثانیه) و کینیونس (۱۹.۹۸ ثانیه) به ترتیب مدال های نقره و برنز را کسب کردند.

 

داناوان بریزیر قهرمان دو ۸۰۰ متر جهان شد. او با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه نخستین آمریکایی لقب گرفت که مدال طلای این بخش را بر گردن می‌آویزد. بریزیر توانست با پشت سر گذاشتن وسلی واسکس که در ۵۰۰ متر نخست پیش بود عنوان قهرمانی را به دست آورد. آمل توکا هم مدال برنز را کسب کرد.

 

فینال پرش با نیزه مردان نیز سه شنبه شب برگزار شد و باز هم قهرمان یک آمریکایی بود. سم کندریک ۵.۹۷ متر پرید و مدال طلا را در حالی به دست آورد که آرماند دوپلانتیس سوئدی نیز چنین رکوردی را به ثبت رساند. به دلیل خطای بالای پرنده ۱۹ ساله در ثبت این رکورد مدال طلا به ورزشکار آمریکایی رسید. کندریک پس از سرگی بوبکا به نخستین ورزشکاری تبدیل شد که توانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. پیوتر لیسک لهستانی مدال برنز را کسب کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------