آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

نگرانی بابت تکرار تاریخ؛ تجربه ساحل عاج در انتظار فدراسیون فوتبال؟



اخبار,اخبار ورزشی,مارک ویلموتس
فدراسیون فوتبال برای قطع همکاری با سرمربی تیم ملی کار راحتی نخواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، اولین واکنش فدراسیون فوتبال به قطع همکاری با مارک ویلموتس این بود که فسخ قرارداد با ویلموتس هزینه زیادی نخواهد داشت. آنطور که خبرگزاری ایرنا از قول امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال نوشته، به هیچ وجه این‌طور نیست که فدراسیون ضرر و زیاد هنگفتی را پرداخت کند.فسخ قرارداد ویلموتس با کمترین هزینه انجام می‌شود و جای نگرانی در این باره نیست.

 

صحبتهای دیروز رئیس فدراسیون فوتبال، البته متفاوت با موضع ابتدایی مجموعه‌اش است. تاج گفته:" در بند 5 این قرارداد آمده است که هر زمانی، هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند، باید 3 ماه غرامت بدهند. باید ببینیم چه کسی باید 3 ماه غرامت را پرداخت کند. ما نتوانستیم ضمانتی برای پرداخت‌های بعدی به وی بدهیم."

 

اگر چه از ارقامی بین 2 تا 3 میلیون یورو به عنوان حقوق ویلموتس نام برده شده اما به گفته یک منبع آگاه، قرارداد سرمربی(پیشین) تیم ملی 1.8 میلیون دلار بوده که پرداخت مالیات آن به عهده فدراسیون فوتبال بوده است ضمن آنکه فدراسیون موظف بوده پول بلیت هواپیمای مربی بلژیکی برای بازگشت به کشورش در دوران مرخصی را پرداخت کند.

 

اینطور که به نظر می‌رسد فدراسیون کار راحتی برای برنده شدن در پرونده ویلموتس نخواهد شد. حتما در جریان هستید که همسر ویلموتس وکیل است و طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، کاملا به حوزه کاری‌اش اشراف دارد به طوری که قرارداد بسته شده با ویلموتس، به زبان فرانسوی و نه انگلیسی بوده و طوری تنظیم شده که بعید است ضرری متوجه ویلموتس باشد.

 

نکته دیگری که باعث شده نگران نتیجه ماجرای ویلموتس باشیم گزارش امروز روزنامه خبرورزشی است. این روزنامه در شماره امروزش به این نکته اشاره کرده که ویلموتس در شرایطی با فدراسیون فوتبالی قراردادی میلیون دلاری بسته که قراردادش با تیم ملی بلژیک، 860 هزار دلار بوده و رقم قرارداد او با تیم ساحل عاج به 600 هزار یورو کاهش پیدا کرده بود منتهی قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران افرایش قابل توجهی داشته است.

 

نکته جالب این گزارش، شباهت دوران کاری ویلموتس در ایران با دوران فعالیت او در ساحل عاج بوده است. آنطور که خبرورزشی نوشته،  مربی بلژیکی برای ترک ساحل عاج درخواست غرامت کرده، باز هم شرایطی مشابه با ایران و در مورد ساحل عاج در نهایت با گرفتن ۸۰۰ هزار یورو غرامت حاضر می‌شود قراردادش را فسخ کند. یعنی هر بازی برای ساحل عاج در حدود ۱۳۰ هزار یورو آب خورده تازه این رقمی به جز حقوق ماهانه این مربی است.

 

این روزنامه در گزارشی دیگر مدعی شده اگر حقوق ویلموتس را 3 میلیون دلار در نظر بگیریم، فدراسیون موظف به پرداخت 750 هزار یورو به این مربی به عنوان غرامت خواهد بود. حالا باید دید فدراسیون می‌تواند این پرونده را به خوبی و خوشی خاتمه دهد یا مرد بلژیکی با دریافت رقمی بالا، حاضر به فسخ قرارداد خواهد شد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------