طارمی: انتقالم به الغرافه اجباری بود/ ممکن است فصل بعد در لیگ انگلیس بازی کنم



اخبار,اخبار ورزشی,طارمی
لژیونر فوتبال کشورمان گفت: نماینده یک باشگاه انگلیسی برای دیدن بازی من به ورزشگاه آمده بود و امکان دارد فصل بعد در لیگ جزیره بازی کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی طارمی لژیونر فوتبال کشورمان که در حال حاضر برای تیم فوتبال ریو آوه در لیگ پرتغال بازی می‌کند، درباره دلیل انتخاب شماره ۹۹ در این تیم گفت: دلیل انتخاب پیراهن شماره ۹۹، علاقه من به این شماره است. زمانی که به پرسپولیس رفتم، به جز سال اول که پیراهن شماره ۱۸ را می‌پوشیدم، در سال‌های بعدی شماره ۹ برتن می‌کردم و دلیل آن هم علاقه‌ای است که به این شماره دارم. در ریو آوه هم تصمیم گرفتم شماره ۹۹ بپوشم.

 

انتقالم به الغرافه اجباری بود

طارمی درباره حضورش در لیگ ستارگان قطر با پیراهن الغرافه، پس از ۲ بار آقای گلی در لیگ برتر ایران گفت: جدایی از پرسپولیس و رفتن به الغرافه، از یک طرف خوب بود و از طرف دیگر بدی‌هایی داشت. نمی‌خواهم به گذشته برگردم، اما رفتن به الغرافه اجبار بود و ۱۰۰ درصد راضی به رفتن نبودم. برخی مسائل پیش آمد و پس از آن یک پیشنهاد خوب از الغرافه به دستم رسید که باعث شد بتوانم یک پشتوانه مالی خوب برای خودم فراهم کنم. البته بخشی از این انتقال از سر اجبار بود و نمی‌خواهم خیلی راجع به آن صحبت کنم.

ریو آوه می‌تواند سکوی پرتابم باشد

 

مهاجم پیشین پرسپولیس گفت: یک سال و نیم با الغرافه قرارداد داشتم. همه می‌دانند از همان زمان که به پرسپولیس رفتم، دوست داشتم لژیونر شوم و بازی در تیم‌های اروپایی را تجربه کنم. خدا را شکر پس از یک سال و نیم که در الغرافه بودم، توانستم بازی در فوتبال اروپا را تجربه کنم و به یک تیم خوب که می‌تواند سکوی پرتابی برای آینده ام باشد، آمدم.

 

آرزوی بازی در اروپا باعث شد پیشنهاد مالی بسیار خوبی را رد کنم

طارمی افزود: پیش از این که به ریو آوه بیایم، ۳، ۴ تماس تلفنی با مربی تیم داشتم و بر سر ریز‌ترین جزئیات با هم صحبت کردیم. حتی قبل از این که به ریو آوه بیایم، یک پیشنهاد مالی بسیار خوب از تیم قطری داشتم، اما آرزوی بازی در اروپا باعث شد این پیشنهاد را نپذیرم و به مربی ریو آوه هم گفتم که تنها برای پیشرفت کردن به این تیم می‌روم. قصد دارم برای کشورم افتخار آفرینی کنم و به تیم‌های بزرگ اروپایی بروم.

 

 

هدفم انتقال به یک تیم بزرگ در پایان فصل است

او ادامه داد: هدف من انتقال به یک تیم بزرگ است و برنامه ریزی من این است که در طول فصل جاری بهترین عملکرد را داشته باشم تا در پایان فصل بتوانم به یک تیم بزرگ بروم.

 

۲ بار مصدوم شدم و طول کشید تا به شرایط آرمانی برگردم

طارمی گفت: سرمربی ریو آوه سابقه سرمربیگری در شفیلد یونایتد، بشیکتاش، سوانسی و به سبک بازی و فوتبال من اعتقاد دارد. وقتی به ریو آوه آمدم او نمی‌توانست من را بازی دهد، زیرا تنها ۲ هفته پیش از شروع لیگ به این تیم پیوستم و برای بازی کردن زود بود، اما خدا را شکر در هفته دوم فیکس شدم و بازی‌های خوبی کردم. پس از این که در یک بازی هت ریک کردم و در یک بازی دیگر ۳ پنالتی گرفتم، ۲ بار مصدوم شدم که خیلی به من ضرر زد، زیرا بازی‌های زیادی را از دست دادم. پس از آن زمان برد تا به شرایط آرمانی برگردم و برای بازی‌های ملی هم به ایران در رفت و آمد بودم که باعث می‌شد مصدومیت‌ها تشدید شود. خدا را شکر در حال حاضر شرایط خوبی دارم و سرمربی و باشگاه از من راضی هستند.

 

تیم‌های انگلیسی، آمریکایی و ۲، ۳ تیم بالای جدولی پرتغال من را می‌خواستند

طارمی افزود: در پایان نیم فصل از ۲، ۳ تیم بالای جدول لیگ پرتغال، چند تیم از انگلیس، آمریکا و روسیه پیشنهاد داشتم، اما پس از صحبت‌هایی که با سرمربی و باشگاه کردم، شرایط طوری پیش رفت که در ریو آوه بمانم. در نیم فصل اول ریو آوه نتایج خوبی گرفت و هدف گذاری باشگاه این است که به یورو لیگ برسیم. در حقیقت شاید بتوان گفت تنها دلیل ترنسفر نشدن من در نیم فصل همین موضوع بود و باشگاه برای رسیدن به این هدف، اجازه نداد من ترنسفر شوم.

 

باشگاه‌های اروپایی از طریق ترنسفر بازیکنانشان به درآمدزایی می‌رسند

او در ادامه گفت: قبل از این که به ریو آوه بروم با سرمربی و مسئولان باشگاه صحبت کردم. خوبی باشگاه‌های اروپایی این است که دنبال ترنسفر کردن بازیکنانشان هستند و از این راه درآمدزایی می‌کنند و این طور نیست که یک بازیکن را به خاطر عملکرد خوبش نگه دارند. بلکه می‌خواهند بازیکنانشان خوب بازی کنند تا با انتقال آن‌ها به درآمد برسند. حتی باشگاه‌های بزرگی مانند بنفیکا و پورتو و اسپورتینگ لیسبون هم دنبال چنین چیزی هستند. با باشگاه‌های اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا صحبت‌های زیادی داشتم و آن‌ها هم می‌خواستند من را جذب کنند و پس از مدتی بتوانند من را به تیم دیگری منتقل کنند تا درآمدزایی کنند.

 

نماینده یک باشگاه انگلیسی برای دیدن بازی من برابر توندلا، در ورزشگاه بود

مهاجم ملی پوش کشورمان درباره شرایطش برای فصل بعدی گفت: هنوز نمی‌دانم فصل بعد کجا خواهم بود. مربی تیم ما قبلا در انگلیس شاغل بوده و آینده اش را در بازگشت به لیگ انگلیس می‌بیند؛ بنابراین لیگ انگلیس مدنظر من است و نماینده یک باشگاه انگلیسی برای دیدن بازی من برابر توندلا، در ورزشگاه بود.

 

لژیونر فوتبال کشورمان درباره شرایط خودش و ریو آوه برای کسب جواز لیگ اروپا گفت: معمولا بنفیکا، پورتو یا اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال می‌شوند؛ بنابراین تیمی که پنجم شود به یورو لیگ می‌رسد.

 

تا پایان فصل ۱۵ گل می‌زنم

طارمی درباره تعداد گل‌هایی که در لیگ پرتغال می‌زند گفت: قبل از این که به ریو اوه بیایم، از من پرسیدند چند گل می‌زنی و من به کسی که چنین سوالی پرسیده بود گفتم چند گل بزنم خوب است، گفت ۹ یا ۱۰ گل آمار خوبی است. با این وجود من گفتم ۱۵ گل می‌زنم و همچنان سر قولم هستم. باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

 

حضور اسکوچیچ می‌تواند به نفع تیم ملی باشد

بازیکن تیم ملی کشورمان درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و حضور او در ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌های لژیونر‌ها گفت: به اعتقاد من حضور اسکوچیچ می‌تواند برای تیم ملی ما خوب باشد، زیرا اسکوچیچ چند سال است که در لیگ ایران کار می‌کند و از نظر فنی شناخت خوبی روی بازیکنان دارد و از بازیکنان داخلی و لژیونر‌ها اطلاعات کافی دارد. در حال حاضر ما برای تیم ملی به مربی‌ای نیاز داریم که ریز‌ترین نکات را درباره بازیکنان بداند. ما در ایران و لیگ‌های حارجی بازیکنان خوبی داریم و تنها به یک مربی نیاز داریم که با بازیکنان رابطه خوبی داشته باشد و بتواند مدیریت خوبی داشته باشد که فکر می‌کنم اسکوچیچ با بازیکنان رابطه خوبی ایجاد کرده است.

 

پیشکسوتان صبر کنند تا اسکوچیچ کارش را شروع کند

طارمی در ادامه گفت: اسکوچیچ پیش از بازی با اسپورتینگ لیسبون با من تماس گرفت و اهدافش را برای من توضیح داد که من هم نظراتم را گفتم. فکر می‌کنم او با بقیه بازیکنان هم تماس گرفته باشد. به اعتقاد من اسکوچیچ می‌تواند انتخاب خوبی برای تیم ملی باشد و پیشکسوتان باید کمی صبر کنند تا او کارش را انجام دهد. در این مقطع همه باید کمک کنند تا تیم ملی به جام جهانی برسد.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------