میزان دقیق مطالبات فوتبال ایران از فیفا مشخص شد/ فوتبال ایران تعلیق نمی شود



اخبار,اخبار ورزشی,فیفا
خزانه دار فدراسیون فوتبال درخصوص مطالبات این فدراسیون از فیفا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مهر به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی سلیمانی در این باره عنوان کرد: سهم مطالبات فدراسیون فوتبال نزد فیفا در حال حاضر مبلغ چهار میلیون و هفتصد هزار دلار می‌باشد و گفتنی است مبلغ دو میلیون دلار نیز در مراحل اداری قرار دارد تا مصوب شود.

 

وی اضافه کرد: مضافاً به اینکه به غیر از موارد مذکور مبلغ دو میلیون و دویست و پنجاه و چهار هزار دلار نیز سهم مطالبات باشگاه‌ها از فیفا می‌باشد.

 

فیفا: فوتبال ایران تعلیق نمی شود

ورزش سه نوشت: بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و تغییراتی که فدراسیون جهانی (فیفا) درخواست کرده بود، به محلی برای ایجاد شایعه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده بود که اکنون البته گفته می‌شود فیفا چنین موضوعی را دنبال نکرده است.

 

اکنون اما فیفا در پاسخ به یک خبرنگار ایرانی در خصوص این موضوع که آیا فدراسیون ایران با تعلیق مواجه شده، چنین پاسخی داده است: "مطلع باشید که فدراسیون فوتبال ایران، در مهلت مقرر (پنج ژوئن ۲۰۲۰) اساس‌نامه اصلاح‌شده را به فیفا ارسال کرد. پروسه بررسی اساس‌نامه در حال انجام است. در ضمن اعلام می‌کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تعلیق نشده است".

 

فیفا از چندی پیش در خصوص استقلال فدراسیون فوتبال با توجه به اساسنامه موجود ایراداتی به آن وارد کرده بود که با گذشت چندین ماه از اعلام این موضوع، نسبت به تغییر آن اقدامی صورت نگرفته بود. در نهایت بعد از روی کار آمدن مهدی محمد نبی، فدراسیون فوتبال بار دیگر با اصلاح اساسنامه آن را به فیفا برای تایید ارسال کرد. با این حال گفته می‌شد عدم ارسال به موقع و البته بی توجهی به موضوع تغییر درخواستی از سوی فیفا، باعث تعلیق فدراسیون ایران شده که اکنون با پاسخ روشنی که فیفا به این بحث داده، موضوع تعلیق ایران رد شده است.

 

در این ارتباط درباره موضوع استقلال فدراسیون ( با قرار گرفتن واژه عمومی در آن) و همچنین دخالت و ورود وزارت ورزش در بحث فدراسیون و تصمیم گیری درباره آن، از جمله ایرادات اساسی به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران بود که بحث مربوط به تعلیق را داغ کرده بود و اکنون با تایید رسمی فیفا مبنی بر عدم تعلیق این خطر در مقطع کنونی رفع شده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,فیفا

* انتشار این نامه رسمی در شراطی است که با توجه به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه، روزهای تعطیل در اروپا هستند از امروز(دوشنبه) باید منتظر نظر فیفا درباره تغییرات به وجود آمده در پیش‌نویس اساسنامه بود. پاسخی که می‌تواند تا حد زیادی سرنوشت‌ساز باشد. اگر مورد تایید قرار نگیرد بازهم شایعاتی پیرامون تعلیق فدراسیون فوتبال و یا تشکیل کمیته انتقالی مطرح خواهد شد و یا به نوعی به قوت خود باقی می‌ماند اما اگر مورد تایید قرار بگیرد این نگرانی تا حد زیادی از بین می‌رود و فدراسیون‌نشینان می‌توانند مراحل بعدی اصلاح اساسنامه را انجام دهند و به برگزاری مجمع فوق‌العاده و سپس، برگزاری انتخابات نزدیک شوند.پیش‌بینی می‌شود پاسخ فیفا طی ۴۸ ساعت آینده به فدراسیون فوتبال برسد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------