خواهران منصوریان از حضور در میادین ورزشی محروم شدند



اخبار,اخبار ورزشی,محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان
با حکم کمیته انضباطی فدراسیون ووشو، شهربانو منصوریان 20 ماه و سهیلا منصوریان 8 ماه محروم شدند.

به گزارش ورزش سه، بعد از اختلافات اخیر بین خواهران منصوریان و فدراسیون ووشو و تشکیل کمیته انضباطی برای شهربانو و سهیلا منصوریان، این دو خواهر به ترتیب 20 و 8 ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.


فدراسیون ووشو این موضوع را در نامه ای به اطلاع خواهران منصوریان رسانده و به آن ها یک هفته مهلت داده تا به این حکم اعتراض کنند.


به نظر می رسد اختلافات اخیر فدراسیون ووشو و خواهران منصوریان به ویژه شهربانو که خواهر بزرگتر این خانواده ورزشی است، در نهایت منجر به صدور این احکام شده. سهیلا منصوریان سال گذشته نتوانست همراه با دو خواهر خود راهی مسابقات جهانی شود و در یک انتخابی پرحرف و حدیث برابر مریم هاشمی شکست خورد. البته خواهران منصوریان که این باخت را قبول نداشتند، به اتفاقاتی که منجر به حذف سهیلا از لیست اعزامی به مسابقات جهانی شد، شدیدا اعتراض کردند.


حالا بعد از حدود یک سال با مثبت شدن دوپینگ مریم هاشمی، بازهم این موضوع داغ شده. شهربانو منصوریان روی صفحه اینستاگرامش و همچنین در مصاحبه هایی که داشته، مسئولان فدراسیون ووشو را به خاطر حذف کردن خواهرش مورد انتقاد قرار داده چون جانشین او مرتکب دوپینگ شده است.


اما سوال بزرگ اینجاست تخلف اصلی شهربانو و سهیلا منصوریان چه بوده که منجر به این محرومیت برای قهرمانان ووشوی ایران و جهان شده؛ موضوعی که در نامه محرومیت این دو نفر هم به آن اشاره نشده است. برای همین با شهربانو منصوریان، قهرمان 5 دوره مسابقات جهانی ووشو تماس گرفتیم.

اخبار,اخبار ورزشی,محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان
اخبار,اخبار ورزشی,محرومیت شهربانو و سهیلا منصوریان

 

شهربانو منصوریان درباره حکم صادر شده مبنی بر محرومیت 20 ماهه خودش گفت: از مدتی قبل ما را به جلسات کمیته انضباطی دعوت کردند که هم خودم و هم وکلیم در چند جلسه حاضر شدیم. یکی از مواردی که به عنوان تخلف به من نسبت دادند این بود که علیه یک شخصیت اینستاگرامی خارجی و یکی از شاخ های مجازی مصاحبه کردم! گفتند تو چرا به او فحش دادی! من هم توضیح دادم که این سوالی بود که یکی از خبرگزاری ها از من پرسید و من هم جواب دادم.


وی افزود: یکی دیگر از موارد این بود که گفتند خانم مریم هاشمی از شما شکایت کرده که اخبار کذب منتشر کردید. من هم گفتم ایشان باید به دادگاه برود و ثابت کند که من اخبارم کذب بوده و هر زمان که ثابت شد، به فدراسیون ووشو بیاید تا علیه من شکایت کند. من حرف حق را می زنم و این دوستان را ناراحت کرده. دیدید که مریم هاشمی مرتکب دوپینگ شده و حرف من هم ثابت شد.


دارنده 5 طلای جهانی ووشو در واکنش به مصاحبه امروز نایب رییس فدراسیون ووشو علیه خودش عنوان کرد: خانم ناطقی که امروز در مصاحبه اش مرا تهدید کرده، یادش نیست که در سالن سال قبل چه اتفاقاتی افتاد؟ چرا حرف دروغ می زنید؟ بعد از اینکه سهیلا انتخابی را برد و گفتند دوباره باید مسابقه بدهد، سمت ناطقی رفتم، اما او هم گفت نمی دانم جریان چیست! فیلم های مسابقات سهیلا موجود است. خودشان قانون گذاشتند که تا 20 دقیقه بعد از هر مسابقه می توان اعتراض کرد، اما قانون خودشان را هم زیر پا گذاشتند. مثل این می ماند که پرسپولیس دقیقه 90 به یک تیم گل بزند و بعد از بازی بخواهند نتیجه آن بازی را عوض کنند.

 

شهربانو منصوریان در ادامه گفت: اگر مسئولان فدراسیون مستندی دارند در فضای مجازی بگذارند و ما هم مستندات خودمان را می گذاریم. مگر کار خلاف شرع کردیم که 20 ماه محرومم کردند؟ یک نفر دیگر دوپینگ کرده، آن وقت مرا دو سال محروم می کنند. من همین امروز تمرینم را انجام دادم. اگرچه تهدیدم کردند که اگر به صحبت هایت ادامه دهی، بعد از این دو سال، بازهم دو سال دیگر محرومت می کنیم تا بروی و در خانه بچه داری کنی! من حرفم را می زنم و به ووشو هم ادامه می دهم چون بدون ورزش کردن نمی توانم زندگی کنم. یادتان نرود که ووشو را با اسم ما شناختند. اگر برنامه ماه عسل نبود و ما آنجا نمی رفتیم، شاید هنوز هم کسی ووشو را نمی شناخت.


وی در پایان درباره دلیل محرومیت سهیلا، خواهرش نیز افزود: وقتی من علیه مریم هاشمی پست گذاشتم، سهیلا هم استوری کرد و گویا دلیل محرومیت 8 ماهه اش همین بوده!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------