مهدی: دیدار سوپرجام شاید در نوروز یا قبل از آن برگزار شود/ اسکوچیچ برنامه خود را فردا اعلام می‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,سهیل مهدی
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت که ممکن است دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در سوپرجام، نوروز یا پیش از آن برگزار شود.

به گزارش تسنیم، سهیل مهدی درباره تغییر زمان آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: شیوع کرونا، بزرگترین تورنمنت‌های بین‌المللی از جمله لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی را هم دستخوش تغییر کرده است و مقدماتی جام جهانی هم جابجا شد. به همین خاطر تیم‌ها از فشار کمپ تیم ملی خارج شدند و سرمربی تیم ملی فردا (شنبه) برنامه‌های خود را اعلام می‌کند. ما به ایام فیفادی احترام می‌گذاریم و همانطور که قرار بود 25 تا 30 اسفند برنامه‌ای برای اردوی تیم ملی ایجاد کنیم، این مدت آزاد شد.

 

«از 2 اسفند پنجره نقل‌وانتقالاتی باز می‌شود و 5 اسفند زمان مناسبی برای جابجایی بازیکنان تیم‌ها نبود.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: به همین خاطر پنج روز پایانی تقویم را که می‌خواستیم به تیم‌ها استراحت دهیم، به این سمت اضافه کردیم تا فرصت نقل‌وانتقالات افزایش یابد. خوشبختانه تغییر خاصی نداشتیم. پنجره نقل‌وانتقالات به جای خود از 2 تا 28 اسفند برقرار است، اما هفته شانزدهم را به 11 اسفند منتقل کردیم تا تیم‌ها از بازیکنان جدید خود استفاده کنند.

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال 99، چند بازی از لیگ برتر یا سوپرجام یا جام حذفی برگزار می‌شود، بیان کرد: ما در نیم‌فصل دوم سه تداخل سنگین داریم که شامل بازی‌های مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان آسیا و شب‌های قدر است. این موارد، برنامه ما را در نیم‌فصل دوم سنگین‌تر می‌کند.

 

مهدی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: با تمام تفاسیر، سوپرجام یک بازی و یک جام است و برای هواداران یک تیم، نشاط ایجاد می‌کند. به همین خاطر به آن مؤمن هستیم و حتماً برگزار می‌کنیم. تاریخی احتمالی برای این مسابقه در پایان سال 99 داشتیم، اما متأسفانه با تغییراتی که انجام شد، احتمال می‌دهیم آن را به نوروز یا قبل از آن ببریم و بستگی به اردوی تیم ملی و برنامه‌های سرمربی این تیم دارد. اجازه دهید آن را با اطلاعات بیشتری ارائه کنیم.

 

وی با بیان اینکه مراحل اول و دوم جام حذفی برای تیم‌های رده‌های پایین‌تر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: هر زمان تیم‌ها مشخص شوند، قرعه‌کشی می‌کنیم تا این تیم‌ها به تیم‌های لیگ برتری ملحق شوند. با این فشردگی نمی‌توانم حتماً بگویم جام حذفی با تیم‌های لیگ برتری تا پایان سال برگزار می‌شود یا خیر. با این حال اگر برنامه به ما اجازه بدهد، این کار را می‌کنیم. با وجود کرونا بیشترین استراحت را به تیم‌ها دادیم و می‌دانیم سفر، اقامت و تمرین در شرایط کرونا سخت است. ابتدای فصل پوئن‌هایی چون افزایش تعداد تعویض‌ها و جذب بازیکنان به تیم‌ها دادیم و تلاش کردیم آنها با آرامش بیشتری وارد مسابقات شوند.

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که آیا دیدارهای لیگ برتر در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: این به وضعیت میزبانی تیم‌های ما برمی‌گردد. AFC میزبان دیدارها را مشخص نکرده است و با توجه به قوانین داخلی مدیریت بهداشت هر کشور، نمی‌دانیم تیم‌ها از چند روز قبل از بازی‌ها باید به کشور میزبان بروند. نمی‌دانیم تیم‌های ایرانی میزبان هستند یا خیر.

 

مهدی در ادامه افزود: اگر AFC تا 10 روز آینده میزبان‌ها را اعلام کند، بنا داریم حتی‌الامکان مسابقات را در آن ایام به حداقل برسانیم. اگر بخواهیم بازی‌های سایر تیم‌ها را برگزار کنیم، باید بدانیم هر هفته چهار بازی لغو می‌شود. به همین دلیل جدول دستخوش نوساناتی می‌شود، اما اگر میزبانی‌ها و شرایط اجازه دهد، حتی اگر یک بازی را هم در آن ایام برگزار کنیم تا تیم‌ها با فشار کمتری مسابقات را ادامه دهند، این کار را می‌کنیم

 

وی در این باره که ممکن است لیگ برتر در اردیبهشت و حوالی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود یا خیر، بیان کرد: فکر می‌کنم در این مقطع بتوانیم حداقل دو تا سه هفته لیگ برتر را برگزار کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------