آغاز بازنگری در قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی



قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال به هیئت رئیسه سازمان لیگ دستور داد در قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی بازنگری شود.

به گزارش ایسنا، نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) با حضور شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی، محمدرضاکشوری فرد، دبیر سازمان لیگ، هوشنگ نصیرزاده و حبیب الله ابوالحسن شیرازی اعضای هیات رئیسه در محل سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

 

رئیس مجمع سازمان لیگ در بخشی از صحبت های خود خواستار بازنگری در قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی شد و به هیات رئیسه سازمان لیگ ماموریت داد تا این موضوع را مورد بازنگری قرار داده و پیشنهاد کرد در صورت لغو این قانون،  مصوبه ای باشگاهها را ملزم کند که ۱۰ درصد از مبلغ جذب بازیکنان و مربیان خارجی در آکادمی ها هزینه شود. ضمن آنکه سازمان لیگ استاندارد جذب بازیکنان و مربیان خارجی را ارتقاء داده و آن را به قوانین کشورهای توسعه یافته فوتبال نزدیک کند. اما جذب مربی و بازیکن خارجی را منوط به تعیین روندی کرد که پرونده های بین المللی جدید برای فوتبال ایران ایجاد نشود. در این جلسه عزیزی خادم پیشنهاد کرد صندوقی در سازمان لیگ ایجاد شود که تضمین های مالی لازم جهت جذب بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاهها گرفته شده و در صورت عدم  اجرای تعهدات توسط باشگاهها، دستمزدها از این محل پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: ما در بخش های مختلف کشور از جلمه نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد از مشاوران خارجی بهره می گیریم. یکی از برنامه های کوتاه مدت ما این است که تا پیش از آغاز رقابت های فصل جدید لیگ برتر دو مشاور خارجی جهت اصلاح ساختار و برنامه ریزی استخدام شوند و بدون دخالت و تنها با ارائه نظرات مشورتی با تعیین نقشه راه درست و استاندارد هزینه های باشگاهی ما را در بلندمدت کاهش دهند. باید بگویم بروزرسانی دانش، تجربه و افزایش سطح آموزش در همه رده ها یکی از اولویت های ماست. به همین منظور ما در حال بررسی استخدام مدیر فنی خارجی در رده های پایه هستیم و نباید یادمان برود برنامه و متدهای جدید فوتبال ما را ایمن می کند.

 

در این جلسه موضوع استفاده از تکنولوژی VAR در رقابت های فصل آینده لیگ برتر مورد بحث واقع شد و مقرر شد تا حیدر بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ گزارش جامعی در خصوص اجرایی کردن این پروژه ارائه دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------