گل محمدی: قهرمانی سخت اما با ارزشی بود/ مجیدی: از فردا برای جام‌حذفی تلاش می‌کنیم



یحیی گل محمدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این قهرمانی سخت‌ترین قهرمانی و ارزشمندترین قهرمانی ما بود.

به گزارش فارس، یحیی گل‌محمدی پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم و از همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. کار بزرگی انجام دادیم. این قهرمانی سخت‌ترین قهرمانی و ارزشمندترین قهرمانی ما بود. علی رغم تمام دسیسه‌ها و نقشه‌هایی که کشیده شده بودند، توانستیم قهرمان شویم. امسال مشکلات زیادی داشتیم. با تدبیر خدا، اراده خدا و بعدهم اراده بازیکنان قهرمان شدیم.

 

وی درمورد حواشی بیرون از زمین پرسپولیس خاطر نشان کرد: خیلی از مواقع تنها بودیم و احساس تنهایی می‌کردیم. شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. از شروع فصل این اتفاق افتاد؛ حتی وقتی فینال آسیا بودیم، بازهم این مشکلات وجود داشت، اما اراده بازیکنان فراتر از اراده بود و با غیرت و شرف خود تیم را به قهرمانی رساندند.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درمورد تمدید قرارداد بازیکنان عنوان کرد: شرایط سخت است و این تیم یک ماه و نیم دیگر باید به آسیا برود. قراردادها باید تمدید شود. بازیکنان پرسپولیس بهترین‌های ایران هستند و باید حفظ شوند. بار دیگر این برد را به هواداران مخصوصاً میناوند، انصاریان، جاسمیان و... تقدیم می‌کنیم. ما مدیون آنها هستیم و امیدوارم روحشان شاد باشد.

 

تارتار: پرسپولیس استحقاق برد را داشت/ از هواداران سپاهان عذرخواهی می کنم

مهدی تارتار در نشست خبری بعد از دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: بازی خوبی بود و تیم ما خوب شروع کرد اما غافلگیر شدیم. پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی دارد که با تجربه هستند. در موقعیت‌ها خوب عمل کردند و خیلی زود از فشار و استرس خارج شدند. آنها استحقاق برنده شدن را دارند و کادر فنی خوبی هم دارند.

 

سرمربی پیکان یادآور شد: باید از هواداران سپاهان عذرخواهی کنم چون هرکاری کردیم، نشد. پرسپولیس در فینال آسیا بازی کرده، از موقعیت‌ها به راحتی نمی‌گذرد و بازیکنان آنها باتجربه هستند اما بازیکنان جوانی داریم. سپاهان هم در آزادی استقلال را شکست داد. پرسپولیس انگیزه بالایی نسبت به ما داشت و پیروز میدان شد.

 

تارتار درباره لیگ بیستم خاطرنشان کرد: با همه این اتفاقاتی که افتاد، باید دست مریزاد و خسته نباشید به سازمان لیگ و فدراسیون گفت. لیگ بدی نبود و 2 تیم تا روز آخر برای قهرمانی و چند تیم برای کسب سهمیه تلاش می‌کردند. در پایین لیگ هم معلوم نبود کدام تیم سقوط می‌کند.

وی درباره اتمام قراردادش با پیکان یادآور شد: باشگاه پیشنهاد تمدید داده که باید صحبت کنیم. امیدوارم فصل بعد بتوانیم در جایگاهی که هستیم، تیم قرار بگیرد. اشتباهات داوری در دور برگشت به ما خیلی لطمه زد اما جای بسیار خوبی را در آخر فصل در جدول داریم. باید از کادر، بازیکنان و مدیرعامل تشکر کنم. از کادر پزشکی، تدارکات و اصحاب رسانه هم همین طور که خیلی زحمت کشیدند.

 

وی افزود: شرایط خوب نبود و بحث کرونا مطرح بود اما لیگ پویایی داشتیم. لیگ خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم سال بعد برای ما بهترین باشد.

تارتار درباره اینکه دو نیمه متفاوت از پیکان دیدیم، خاطر نشان کرد: بین دو تیم فرقی که وجود داشت، کیفیت و تجربه خط حمله پرسپولیس نسبت به ما بود. موقعیت نصفه و نیمه داشتیم اما نتوانستیم به گل برسیم اما پرسپولیس خیلی خوب تصمیم می‌گرفتند و این نشان می‌دهد بازیکنان باتجربه‌ای دارند. اوایل مسابقه تمرکز لازم را نداشتیم چون انگیزه پرسپولیس در شروع بازی بیشتر بود.

 

وی افزود: ما 20 دقیقه اول غافلگیر شدیم و 2 گل خوردیم. پرسپولیس از استرس خارج شد و بازی را کنترل کرد اما ما هم در بخش مالکیت توپ خوب بودیم. به پرسپولیس برای برد و قهرمانی تبریک می‌گویم. ما اسیر تجربه بازیکنان پرسپولیس شدیم و آنها به خوبی از موقعیت‌ها استفاده کردند. پرسپولیس 2 بار در فینال آسیا بوده و 4 ساله که قهرمان ایران است. بچه‌های ما هم تلاش خود را کردند اما نتوانستیم کاری کنیم. قرار گرفتن در رتبه هفتم با این بودجه کار بزرگی است.

 

***

 

دیدار استقلال و سپاهان

مجیدی: خوش شانس بودیم برنده می شدیم/ از فردا روی بازی با گل گهر تمرکز می کنیم

مجیدی و نویدکیا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از دیدار استقلال و سپاهان اظهار داشت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم، هم از جانب ما و هم از جانب سپاهان، هر دو تیم فرصت های زیادی داشتند ولی سپاهان از فرصت هایش بهتر استفاده کرد واقعا بدشانس بودیم و از فرصت هایمان استفاده نکردیم و اگر خوش شانس بودیم می توانستیم برنده بازی باشیم.

 

وی در خصوص استفاده از برخی بازیکنان جوان در ترکیب این تیم در نیمه دوم گفت: با توجه به اینکه سه شنبه بازی مهمی داشتیم سعی کردم از 5 تعویضم استفاده کنم. خودم خواستم برخی بازیکنانم مثل ریگی و مطهری 90 دقیقه  بازی نکنند و به بقیه بازیکنانم بازی برسد. بازیکنان تعویضی ما خیلی خوب کار کردند. ما در نیمه دوم خیلی خوب کار کردیم و موقعیت های خیلی خوبی داشتیم و متاسفانه بدشانس بودیم و توپ هایمان گل نشد.

 

سرمربی تیم استقلال ی در خصوص صحبت های این چند روز برای بازی کردن با شرافت مطرح شد و اینکه آیا این موضوع روی ترکیب استقلال تاثیر داشت گفت: نتیجه ای که ما نیاز داشتیم باعث شد تا من ترجیح بدهم از این روش استفاده کنم و در طول بازی از بقیه بازیکنانم استفاده کنم. من در کل سعی کردم که بازیکنان اصلی را برای روز سه شنبه در اختیار داشته باشم. الان در رختکن با بازیکنانم حرف زدم و از فردا تمام تمرکزم را روی بازی سه شنبه می گذارمو امیدوارم یک بازی خوب مقابل گل گهر ارائه کنیم.

 

مجیدی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد در مورد فصل آینده صحبت کند گفت: ترجیح می دهم در این مورد حرفی نزنم.

 

نویدکیا: پیروزی مقابل استقلال خوش یمن نبود

محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از پیروزی ۲ بر یک تیمش مقابل استقلال در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: می‌دانستیم بازی سختی داریم. در نیمه اول بازی جذابی را شاهد نبودیم. شاید موقعیت‌هایی وجود داشت اما بازی مورد انتظار من انجام نشد. در خیلی از اوقات سعی کردیم بازی را کنترل کنیم اما در نیمه اول نتوانستیم آن طوری که می‌خواستیم بازی کنیم اما در نیمه دوم شرایط فرق کرد و توانستیم عملکرد خوبی از خودمان نشان دهیم و از فرصت‌های خود استفاده کنیم. بازی نیمه دوم برای من بسیار جذاب بود و خیلی خوشحالم که سه امتیاز بازی را توانستیم به دست آورم اما از یک نظر نایب قهرمان لیگ برتر شدیم.

 

محرم نویدکیا درباره آینده مربی‌گری خود گفت: من نمی‌توانم خیلی از خودم تعریف کنم. من روزهای سختی در ابتدای کار داشتم اما در ادامه شرایط بهتر شد. باید از همکاران خود مثل آقای مرزبان تشکر کنم. ما از کادر فنی بسیار خوبی برخوردار بودیم و آن‌ها کمک زیادی به من کردند. روزهای سختی در انتظار من است و در سپاهان انتظارات بالایی وجود دارد و امیدوارم که بتوانم انتظارات را برآورده کنم. من معتقدم برنده بودن با موفق بودن تفاوت دارد و امیدوارم همکاران من سال آینده هم به من کمک کنند.

 

سرمربی سپاهان درباره نایب قهرمانی تیمش در لیگ برتر گفت: تیم من از هفته دهم تا بیستم یک آمار فوق‌العاده داشت و بازیکنان من عالی بازی کردند. الان ۳ بازیکن من به اروپا می‌روند و امیدوارم بروند و دیگر برنگردند. امیدوارم هر سال بتوانم شرایطی برای تیمم فراهم کنم که بتوانم بازیکنانم را به اروپا بفرستم. اگر بتوانم چند جوان در فوتبال ارتقا دهم، کار خوبی انجام خواهم داد. به تیم پرسپولیس هم تبریک می‌گویم و امیدوارم در فصل‌های آینده این رقابت وجود داشته باشد.

 

او درباره شرایط سپاهان گفت: من طبق قراردادی که دارم، باید کارم را ادامه دهم. من اگر هر روزی حس کردم، کسی بهتر از من برای مربی‌گری سپاهان وجود دارد، کنار می‌روم. من سپاهان را قلبا دوست دارم. نمی‌گویم مجانی کار می‌کنم و برای کار خود پول می‌گیرم. ما با بازیکنان در حال مذاکره هستیم و حتی به مدیر برنامه های کی‌روش استنلی هم پیام دادیم. این هم باید در نظر گرفت نرخ دلار در ایران بسیار زیاد است و اگر مدیر برنامه این بازیکن از خواسته خود پایین بیاید، شاید توافقاتی صورت بگیرد. باشگاه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. من هم دیدگاه‌های خود را به باشگاه منتقل می‌کنم. من خیلی اعتقاد به تغییرات ندارم اما باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد و شاید بازیکنان با پیشنهادهای بهتری روبه‌رو شوند. بازیکنان حق دارند از موقعیت‌شان استفاده کنند و مشکلی برای جدایی بازیکنان ندارم. من بازیکنان خود را دوست دارم و از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برم.

 

او درباره عملکرد داوری گفت: ما اگر واقع‌بینانه درباره فوتبال حرفه‌ای حرف بزنیم و درباره نیمکت‌ها در سه هفته گذشته صحبت کنیم، باید به این نتیجه برسیم که یک مشکلاتی داریم. من این روش را انتخاب کردم و تا آن‌جایی که در توانم باشد، سر حرفم باقی می‌مانم. بارها پیش آمده از داوری سود یا ضرر کردیم و نمی خواهم از آن مربی‌هایی باشم که تا دقیقه ۹۰ از داوری ناراضی باشم و پس از این که تیمم به پیروزی رسید از داوری صحبتی نکنم. به نظر من باید این تفکر در فوتبال ما جا بیفتد. ما باید اینقدر قوی باشیم که موقعیت‌های خوب درست  کنیم و به پیروزی برسیم و مشکلی نداشته باشیم.

 

نویدکیا در پایان گفت: من از رییس کارخانه فولاد مبارکه تشکر می‌کنم که همکاری خوبی با هیات مدیره داشتند. این ریسک بزرگی بود که تیم سپاهان را به کسی بدهند که مدرک مربی‌گری ندارد و باید از آن‌ها تشکر کنم. دوست دارم از تمام کارمندان و کارگران فولاد مبارکه تشکر کنم که موفقیت سپاهان حاصل تلاش آن‌هاست و از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و امیدوارم موقعی برسد که از خود فوتبال لذت ببریم و خوشی‌های ما معطوف به حاشیه‌های فوتبال نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------