ناکامی۴ فرنگی کار ایران از صعود به فینال قهرمانی جهان/ شانس ۳ برنز برای شاگردان بنا



کشتی فرنگی قهرمانی جهان،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
نمایندگان ایران در ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان از رسیدن به فینال بازماندند.

به گزارش ایسنا، در پایان دور مقدماتی رقابت های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، محمدرضا مختاری در ۷۲ و پژمان پشتان در وزن ۸۲ کیلوگرم با شکست مقابل رقبایشان در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماندند، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم راهی گروه بازنده ها شد و سجاد عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز حذف شد تا فرنگی کاران ایران در ۴ وزن نخست با نمایشی ضعیف نتوانند راهی فینال شوند.

 

پژمان پشتام آخرین نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که در دیدار نیمه نهایی وزن وزن ۸۲ کیلوگرم  برابر برهان آکبوداک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

 پشتام پیش از این در دور نخست مقابل سینگ هارپرت از هند ۴ بر ۳ به برتری رسید. وی سپس با  ۷ بر ۲ مقابل طارق عبدالسلام از بلغارستان را برد و در سومین مبارزه نیز مقابل رادزیک کولیو از بلاروس ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

 

همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان که در رقابت های ظهر امروز (پنج شنبه) در یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف دارنده ۴ طلای جهان و المپیک از روسیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورده بود، با توجه به فینالیست شدن ولاسوف، گرایی به گروه بازنده ها رفت تا ظهر فردا(جمعه) برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز تلاش کند.

 

گرایی در دور نخست مقابل آیک مناتسکانیان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه نیز مقابل جلا بولکوادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید اما در سومین مبارزه مقابل رومن ولاسوف دارنده ۲ طلای جهان و ۲ طلای المپیک در همان تایم نخست با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد.

 

در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز محمدرضا مختاری در دور نخست به مصاف کریستوف بورگر از اتریش رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه  نیز برابر لی از کره جنوبی در همان دقیقه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف غنی زاده از آذربایجان رفت و در ادامه درخشش خود در همان تایم نخست با نتیجه قاطع ۹ بر یک صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل امویان از ارمنستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

همچنین سجاد عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست بود که ظهر امروز در دور نخست مقابل حریفی از آمریکا تن به شکست ۱۰ بر یک داد و با توجه به شکست سنگین کشتی گیر آمریکایی در دور دوم مقابل حریفی از ارمنستان، عباس پور خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

 

رقابت های رده بندی و فینال ۴ وزن فوق فردا شب (جمعه) برگزار می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------