رویترز: میلان احتمالا همین هفته به یک شرکت بحرینی فروخته خواهد شد



خرید میلان توسط بحرین،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
خبرگزاری رویترز گزارش داده کار فروش باشگاه آ.ث میلان ایتالیا به یک صندوق سرمایه‌گذاری بحرینی به نام اینوست کروپ تقریبا تمام شده‌است.

به گزارش انتخاب، رویترز به نقل از منابع آگاه خود نوشته که این صندوق بحرینی با مالکان کنونی باشگاه ایتالیایی که یک شرکت آمریکایی است بر سر این معامله به توافق رسیده‌ است. بر اساس این گزارش صندوق الیوت در ازای دریافت مبلغی حدود ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون یورو دومین تیم پرافتخار اروپایی را می‌فروشد. این مبلغ همچنین شامل بدهی‌های باشگاه میلان نیز می‌شود.

 

همچنین گزارش شده که این قرارداد احتمالا تا روز جمعه به امضا می‌رسد و به این ترتیب شرکت‌های سرمایه‌گذاری عربی منطقه خلیج فارس برای نخستین بار وارد عرصه فوتبال در کشور ایتالیا شوند. در سال‌های اخیر باشگاه‌های فوتبال زیادی در انگلستان، فرانسه و حتی اسپانیا از سوی سرمایه‌داران عرب قطر، امارات و عربستان خریداری شده‌اند اما تاکنون معامله‌ای در ایتالیا در این خصوص صورت نگرفته بود.

 

در روزهای اخیر گزارش‌های زیادی در خصوص این معامله منتشر شده بود و بسیاری از رسانه‌ها از پیشرفت قابل توجه در مسیر گفتگوها میان شرکت بحرینی و صندوق سرمایه‌گذاری الیوت آمریکایی گزارش داده بودند. هرچند هر دو شرکت الیوت و اینوست کروپ به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند اما به نظر می‌رسد روند مذاکرات میان دو طرف با سرعت در حال نهایی شدن است.

 

پیشتر گزارش داده شده بود که اینوست کروپ در ابتدا پیشنهادی ۱ میلیارد یورویی برای خرید باشگاه میلان ارائه داده که مدیران الیوت آن‌را نپذیرفته‌ بودند. «اینوست کورپ» که در سال ۱۹۸۲ در بحرین تاسیس شده، سال گذشته و پس از حدود چهار دهه از بازار بورس این کشور خارج شد تا بتواند فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت جهانی ادامه دهد. دارایی این شرکت که ۱۳ دفتر در سراسر جهان دارد حدود ۳۹ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

 

صندوق الیوت در سال ۲۰۱۸ و پس از آنکه خریدار چینی باشگاه میلان نتوانست وام‌های دریافتی خود را به این شرکت آمریکایی پرداخت کند، مالک این باشگاه پرافتخار ایتالیایی شد. الیوت از آن زمان تلاش کرده با پرهیز از حضور پرهزینه در بازار نقل و انتقالات، از هزینه‌های جاری در باشگاه بکاهد و میزان بدهی‌های دومین تیم پرافتخار اروپا را کاهش دهد.

 

میلان در سال‌های اخیر با انتصاب پائولو مالدینی به عنوان مدیر ورزشی تیم و همچنین انتخاب استفانو پیولی به عنوان سرمربی عملکرد موفقی از خود به جای گذاشته است. قرمز و مشکی پوشان در حالی که در پنجره‌های نقل و انتقالاتی بسیار مقتصدانه حضور داشته‌اند موفق شدند بعد از ۷ سال بار دیگر به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باز گردند. روسونری در حال حاضر هم در فاصله تنها ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌های امسال سری آ، با یک بازی بیشتر و ۲ امتیاز برتری، بالاتر از اینتر در صدر جدول رقابت‌ها قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------