دلایل لغو بازی با اکوادور مشخص شد/ استیلی: در خرداد نمی‌توانیم به مصاف سنگال برویم



حمید استیلی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست تیم ملی ایران گفت: قرار بود در یک دیدار دوستانه به مصاف اکوادور برویم، اما به دلیل مهیا نشدن ورزشگاه میزبان این بازی لغو شد.

به گزارش فارس، حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان امشب میهمان برنامه تلویزیونی «VAR» در شبکه العالم بود.

 

استیلی در ابتدا درباره آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات جام جهانی 2022 قطر، گفت: بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی تماس‌های خود را برای برگزاری دیدارهایی دوستانه آغاز کردیم ولی با توجه به مشکلاتی که ایران در زمینه تحریم‌ها دارد، تدارک بازی‌های دوستانه با کشورهای اروپایی سخت بود. ما تلاش خود را کردیم تا در دو دوره ایام فیفا در ماه های ژوئن و سپتامبر بازی های دوستانه ای را تدارک ببنیم.

 

وی افزود: در همینه زمینه در ماه ژوئن موفقت شدیم با فدراسیون کانادا برای بازی دوستانه به توافق برسیم و انتظار داشتیم با تیم ملی اکوادور نیز بازی کنیم ولی به دلیل مهیا نشدن ورزشگاه میزبان، این بازی لغو شد. آنها از ما خواستند تا برای بازی به آمریکا بیاییم ولی دریافت ویزای این کشور برای ما سخت است. به همین خاطر این بازی لغو شد.

 

سرپرست تیم ملی درباره بازی با کانادا به دلیل شبیه بودن سبک بازی با آمریکا، گفت: وقتی با اسکوچیچ سرمربی تیم ملی صحبت کردیم، کانادا را بهترین تیم و نزدیک‌ترین تیم به سبک بازی آمریکا دانست و این تصمیم ما از سوی کارشناسان فوتبال هم تایید شد.

 

استیلی درباره اینکه ممکن است به جای دیدار دوستانه لغو شده با اکوادور با سنگال بازی کنند، این طور واکنش نشان داد: وقتی مطمئن شدیم نمی توانیم با اکوادور در کانادا بازی کنیم رایزنی های خود را با خطیب زاده در وزارت خارجه آغاز کردیم تا با همتای سنگالی اش صحبت کند. در همین زمینه با سفیر سنگال صحبت شد و او با فدراسیون سنگال صحبت کرد اما متاسفانه با وجود مذاکراتی که انجام شد، به دلیل شرایط سنگال امکان برگزاری این بازی در ماه ژوئن وجود ندارد. بازی دوستانه ما با سنگال به ایام فیفا دی در ماه سپتامبر به تعویق افتاد زیرا در تاریخی که به این تیم برای بازی دوستانه در ماه ژوئن ارائه کردیم، سنگال درگیر دو بازی خود در مقدماتی جام ملت آفریقا است.

 

مدیر تیم ملی فوتبال درباره رقیب جدید و چهارمشان در جام جهانی 2022 از میان(ولز،اسکاتلند و ولز)، گفت: هر 3 تیم خوب هستند. ولی به نظرم ولز قوی تر از دو تیم دیگر باشد. سبک بازی اسکاتلند شبیه انگلیس است و اوکراین هم تیم خوبی است ولی ما برای صعود به مرحله بعد باید مقابل این تیم ها برنده شویم.

 

استیلی درباره وضعیت حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی گفت: برای جمع کردن بازیکنان به دلیل حضورشان در فوتبال اروپا مشکلاتی داریم ولی رایزنی ها آغاز شده تا یک هفته باقی مانده به سفرمان، تمام لژیونرها به اردو ملحق شوند. درباره بازیکنان ملی پوش حاضر در لیگ هم با مربیان و باشگاه ها صحبت هایی کردیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

 

استیلی درباره تغییرات در کادرفنی به خواسته اسکوچیچ، گفت: اسکوچیچ درخواست اضافه شدن یک مربی خارجی به کادرفنی تیم ملی کرد و فدراسیون با این درخواست موافقت کرد. این مربی کروات است و به دلیل همزبانی با اسکوچیچ، ارتباط گیری اش با او  راحت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------