آخرین وضعیت پرونده محرومیت آل کثیر/هواداران پرسپولیس با واقع بینی امیدوار باشند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس آخرین وضعیت پرونده عیسی آل کثیر را تشریح کرد.

به گزارش فارس، امیرساعد وکیل، در خصوص آخرین وضعیت استیناف خواهی باشگاه درمورد پرونده محرومیت عیسی آل‌کثیر گفت: همه ما به سیاست‌های سرسختانه فیفا در خصوص مسائل سیاسی، نژادپرستی و ... آگاه هستیم. در اینباره تاکید فیفا بر روی جلوگیری از اتفاقاتی از این دست است. رفتار عیسی آل کثیر بعد از گلزنی مقابل نماینده کشور ازبکستان برای همه واضح و مبرهن است که بدون سوء نیت و به دور از انگیزه‌های قومیتی بوده و رفتار او دلیلی جز ارتباط عمیق و عاطفی با برادرزاده‌اش ندارد. در همان زمان که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشت درباره این پرونده رای خود را صادر کند توضیحات لازم درباره این اقدام صورت گرفت و حتی عنوان شد که این بازیکن در تیم‌های قبلی خود هم چنین خوشحالی گلی انجام داده بود. حتی مصاحبه‌هایی که در این خصوص صورت گرفته بود هم ارائه شد.

 

وی ادامه داد: برای دفاع بیشتر نمونه‌های مشابهی که در سراسر دنیا رخ داده بود را هم ارائه کردیم که این نمونه‌ها مورد محکومیت قرار نگرفته بودند. با این همه وقتی قرار است حکمی صادر شود تک تک موارد مطروحه مورد بررسی قرار می‌گیرد که از نظر ما رفتار آل‌کثیر جزو موارد نژادپرستانه تلقی نمی‌شود اما فیفا انگیزه‌های فردی را نمی‌بیند و بر اساس مقررات خود تصمیم می گیرد. آنها به این مسئله فکر می‌کنند که تماشاگر در استادیوم یا بینندگان پای تلویزیون آیا برداشت توهین آمیزی نسبت به مسائل قومیتی و نژاد پرستی دارند یا نه؟

 

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: با توجه به این رویکرد این رای صادر و در نهایت ۶ ماه محکومیت و ۱۰ هزار دلار که حداقل مجازات است برای آل‌کثیر صادر شد. در اینجا لازم است به پرونده مشابهی اشاره کنم؛ بازیکن تیم ملی بحرین در واکنش به وقت‌کشی بازیکنان هنگ کنگ در پایان بازی با انگشتان دست، حالت چشم بازیکنان هنگ کنگ را نشان داد و مستقیماً ویژگی ظاهری آنها را زیر سوال برد که این مسئله با محکومیت انضباطی این بازیکن بحرینی روبرو شد.

 

وکیل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا تبیین کنیم که انگیزه آل کثیر برای این مسائل نبوده و به همین دلیل از نظر حقوقی باید تحلیل قوی ارائه می‌شد چرا که این پرونده با آن پرونده مورد اشاره قابل قیاس نیست و تفاوت‌هایی دارد. تفسیری که از این پرونده می‌شود باید رویکرد متفاوتی نسبت به پرونده‌های مشابه که مسائل نژادپرستی را در بر می‌گیرد داشته باشد.

 

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: باور من این است که سیاست کلی در ورزش جهان به این صورت است که باید از مسائل سیاسی و تبعیض نژادی دور بود و در این باره باید با احتیاط صحبت کرد تا ببینیم نتیجه چه می‌شود اما آنچه مسلم است این است که ما لایحه حقوقی خیلی قوی را ارائه کردیم. رای صادره 9 صفحه بود اما لایحه ما 26 صفحه بود که باید پیوست‌ها را هم به آن اضافه کرد که فکر می‌کنم بالای ۵۰ صفحه ما لایحه دفاعی فرستادیم و از ابعاد گوناگون این مسئله را بررسی کردیم. به هواداران امیدواری می‌دهم که انشاءالله آل کثیر بتواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد اما باید این امیدواری در فضای واقع‌بینی صورت بگیرد.

 

وی در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: همچنین ورزشکاران ما باید متوجه آثار رفتار خود باشند و آموزش‌های لازم را ببینند چرا که رفتار آنها همیشه زیر ذره‌بین قرار دارد. شاید آنها رفتاری را انجام دهند که در فرهنگ ما ساده و عادی باشد اما در دنیا این مسائل به گونه دیگری تفسیر می‌شود. بازیکنی که در سطح بین‌المللی بازی می‌کند باید به این مسائل توجه کند. وکیل در پاسخ به این سوال که رای فرجام‌خواهی آل کثیر چه زمانی صادر می‌شود اظهار داشت: تاریخ دقیقی در این باره مشخص نشده اما مطمئن هستم که حداکثر تا یک ماه آینده این رای اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------