جام طلایی به استقلال اهدا نمی شود/ مشخصات مدال ها و جام قهرمانی لیگ برتر+ عکس



مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در آئین نامه مسابقات لیگ برتر اهدای جام طلایی به تیم قهرمانی که در طول فصل باخت نداشته، پیش بینی نشده است. 

حجت الله بهمنی در گفت و گو با فارس درمورد مشخصات جام قهرمانی لیگ برتر اظهار داشت: بیست و یک دوره لیگ برتر در کشور برگزار شده و هر فصل تمام ارکان سازمان لیگ فوتبال با همکاری باشگاه ها و هیات های فوتبال تلاش کرده اند اشکالات و نقایص را کم و کمتر کنند. یکی از اشکالات وارده به لیگ ما شکل جام قهرمانی مسابقات بود که در هر فصل به یک شکل بود و از صنایع دستی و از جنس نقره تهیه می شد و به قهرمان اهدا می شد. به همین دلیل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ در راستای حرفه ای تر شدن مسابقات از لیگ برتر شانزدهم  مدال ها و جام قهرمانی را طراحی کرد که این مدال ها و جام توسط صنعتگران برتر کشور با تلاش های فراوان ساخته شد و مورد استقبال تمامی علاقمندان به فوتبال قرار گرفت. به طوریکه اکنون مشاهده می کنید در پس زمینه بسیاری از برنامه های ورزشی تلویزیونی تصاویر این جام قرار داده می شود.

 

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: ایده این مدال ها و جام قهرمانی توسط کارگروهی در سازمان لیگ ایجاد شد  و به شماری از طراحان ممتاز و اساتید دانشگاهی داده شد و در نهایت این  مدال و جام طراحی و ساخته شد که در آن دو سپر سربازان باستان ایران قرارداده شده که از قلب جام که همان تصویر برجسته خلیج فارس است محافظت می کنند. در هر فصل این جام توسط صنعتگران ساخته می شود تا به تیم قهرمان اهدا شود و ساخت هر یک از این جام ها حدود یک ماه و نیم زمان می برد. مدال ها و جام قهرمانی از جنس فلز برنج است که هم مدال ها و هم جام قهرمانی آبکاری طلا شده است.  در ادامه برای جام حذفی، سوپرجام، لیگ آزادگان و همچنین لیگ برتر بانوان نیز جام ها و مدال های اختصاصی زیبایی طراحی و ساخته شد که به تیم های قهرمان در این لیگ ها اهدا می شود.

 جام طلایی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

بهمنی در مورد تقاضای باشگاه استقلال برای اهدای جام طلایی به استقلال به دلیل قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر بیست ویکم عنوان کرد: جام طلایی قهرمانی فقط در کشور انگلیس به تیم قهرمان بدون باخت اهدا می شود و در لیگ های معتبر دیگر دنیا مرسوم نیست، اهدای جام طلایی به تیم قهرمان پیش بینی نشده است و درواقع همان جام قهرمانی است که به رنگ طلایی درآمده است و جام جداگانه ای نیست. با این حال در آئین نامه مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشورمان در مورد جام طلایی قهرمانی موردی ذکر نشده ضمن اینکه این اولین مرتبه است که یک تیم در آستانه قهرمانی بدون باخت در لیگ برتر است  که بنده این قهرمانی را به تیم استقلال و هواداران خوب این باشگاه تبریک می گویم اما در آئین نامه مسابقات لیگ برتر اهدای جام طلایی به تیم قهرمان پیش بینی نشده است.

 

 جام طلایی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

به گزارش فارس، در زیر می‌توانید کلیپ های کوتاهی از جام قهرمانی لیگ برتر که به استقلال اهدا خواهد شد و جام قهرمانی جام حذفی که به تیم نساجی مازندران اهدا شده را مشاهده کنید:

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------