زاهدی‌فر: کمک‌ها هم گفتند پنالتی را ندیده‌اند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,زاهدی‌فر

 

دیدار دو تیم سپاهان و استقلال در اصفهان جنجال بزرگی به‌دنبال داشت؛ داور بازی صحنه مهمی را از دست داد و هند واضح کی‌روش استنلی که منجر به پنالتی برای میهمان می‌شد را تشخیص نداد تا بعد از بازی هجمه بزرگی علیه او شکل بگیرد تا جایی که پای شکایت و محرومیت هم وسط آمد. استراماچونی پذیرفته که شاید زاهدی‌فر صحنه را ندیده، اما مشکل اینجاست که داوران دیگر نیز هیچ‌کدام به داور اصلی اطلاع ندادند که پنالتی رخ داده ضمن اینکه ظاهرا گل دوم میزبان نیز در موقعیت آفساید به‌ثمر رسیده تا درمجموع تیم داوری نمره بدی از این بازی بگیرد.

 

حالا داور بازی که با محرومیت هم مواجه شده با فشارهای زیادی روبه‌رو است و حال چندان خوشی هم ندارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمدحسین زاهدی‌فر را در ادامه می‌خوانید.

 

متهم شده‌اید به اینکه معمولا به ضرر استقلال قضاوت می‌کنید، قبول دارید؟

قطعا این مساله را قبول ندارم. تا جایى که خاطرم هست بارها براى استقلال داورى کردم و به غیر از بازى این تیم مقابل سایپا که یک‌برصفر به‌خاطر پنالتى‌ای که مهدى رحمتى داد، باختند در سایر مسابقات با قضاوت من شکست نخوردند.

 

به هر حال آبی‌ها معتقدند حق‌شان پیروزی بوده و به‌خاطر قضاوت شما دو امتیاز از دست داده‌اند.

این اتفاق باعث شد که من سیبل حملات قرار بگیرم، ولی من هم مثل همه انسان هستم و مثل بازیکنان و مربیان و... ممکن است اشتباه کنم.

 

صحنه خاصی بود. شما هم قد و بالای بلندی دارید. چطور این صحنه را ندیدید؟

قبل از اتفاق مورد بحث من چند بار بازى را متوقف و به بازیکنان تذکر دادم که مراقب رفتار خود در محوطه جریمه باشند و در اصطلاح توصیه پیشگیرانه داشتم و به‌همین‌دلیل تمرکزم بیشتر بر روى خطاها و برخوردهاى فیزیکى بود و با اینکه بر صحنه اشراف داشتم متاسفانه هند را ندیدم.

 

بعضى داوران در چنین صحنه‌هایى بعد از بازى مى‌گویند که دیدیم، اما سوتمان بالا نیامد یا نتوانستیم سوت بزنیم. مورد شما همچنین بود؟

باور کنید که این‌گونه نبود و اگر چنین بحثی بود به‌صراحت مى‌گفتم، اما واقعیت ماجرا این بود که همه صحنه را دیدند و من که باید مى‌دیدم، متاسفانه ندیدم.

 

سرمربی استقلال پذیرفته که امکان دارد شما صحنه را ندیده باشید، اما نمی‌تواند بپذیرد سایر داوران هم ندیده باشند!

من از کمک‌هایم استعلام گرفتم و آنها هم اظهار کردند که هندى ندیدند و گرنه به آنها اعتماد مى‌کردم. به هر حال ما تیم داورى هستیم.

 

قبول دارید که این اشتباه تاثیر‌گذار بوده؟

بله، من اشتباهم را مى‌پذیرم، اما کاملا سهوى بوده و به‌خاطر اشتباه انسانى و عدم تمرکز کافى بر روى صحنه رخ داده است.

 

به‌نظر خودتان چه عواملی باعث می‌شود داوران این‌گونه اشتباه کنند؟

ما داوران خیلى تمرین مى‌کنیم تا از آمادگى بدنى بالا برخوردار باشیم. قبل از بازى جلسات متعددی داریم و شب بازى با تیم داورى درخصوص بازى صحبت مى‌کنیم و خود را کاملا از نظر ذهنى به اوج آمادگى مى‌رسانیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و همچنین عدالت را رعایت کنیم. تیم داورى هم مثل بقیه ارکان بازى دوست دارد بهترین نتیجه را کسب کند پس این ‌گونه اشتباهات، اتفاقات لحظه‌اى و آنى است که انتظار داریم بیشتر ما را درک کنند تا بتوانیم با آرامش بیشتر از قبل داورى کنیم.

 

صحبت پایانی؟

امیدوارم با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویى مشکلات این‌چنین حل شود تا ضریب اشتباهات تاثیر‌گذار در بازی‌های لیگ برتر نیز کمتر شود.

 

 

فر هیختگان / وحید سلیمانی 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------