دلیل مخالفت پرسپولیسی‌ها با لغو دیدارهای لیگ برتر/ پایان لیگ بدون قهرمان؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
همه تیم‌های لیگ برتر به جز پرسپولیس از لغو برگزاری لیگ برتر به علت گسترش ویروس کرونا راضی هستند اما در اردوگاه قرمزهای پایتخت، وضعیت متفاوت است.

به گزارش ایسنا، شیوع کرونا در ایران، با تشکیل ستاد مقابله با این ویروس در ورزش همراه بود و در همان لحظات نخست، نگاه‌ها به برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله لیگ برتر ایران منعطف شد چرا که همواره استقبال بیشتری از لیگ برتر می‌شود و علاقه‌مندان بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد. با این حال فشردگی مسابقات فصل جاری به دلایل مختلف، مانع لغو رقابت‌ها شد و به همین دلیل با برگزاری جلساتی در ستاد مقابله با ویروس کرونا، بازی‌ها بدون حضور تماشاگران پیگیری شد.

 

با این وجود این سیستم از برگزاری مسابقات دوام بسیاری نداشت و بعد از برگزاری چند دیدار از هفته بیستم و بیست و یکم لیگ برتر، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال زیر فشار شدید باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان، هواداران و مسئولان بهداشتی قرار گرفتند و در نهایت رقابت‌های لیگ برتر لغو و به زمان دیگری موکول شد تا سلامت عوامل برگزاری مسابقات از تیم‌ها تا مسئولان بخش‌های مختلف تامین شود.

 

* بی‌تفاوتی پرسپولیس به برگزاری لیگ برتر بدون حضور تماشاگران

از همان هفته بیستم و با جنجال سپاهانی‌ها به علت برگزاری بازی با پرسپولیس در اصفهان بدون حضور تماشاگران که علاوه بر تهدید سلامت بازیکنان و مربیان تیمشان، سپاهان را از یک میزبانی تمام عیار محروم کرد، مسئولان و مربیان پرسولیس هیچ اعتراضی به برگزاری رقابت‌ها با این رویه نداشتند.

 

با آمادگی سازمان لیگ برای برگزاری هفته بیست و یکم، اعتراض‌ها در میان تیم‌های لیگ برتر بیشتر شد. استقلالی‌ها تهدید کردند که به سیرجان نمی‌روند و تیم‌های مختلف به اعتراض شدید علیه این رویه که خلاف توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بود، اعتراض کردند اما پرسپولیس‌ها بدون توجه به این موضوع و با استفاده از استراحتی که در بازی با سپاهان کرده بودند، وارد زمین شدند و توانستند شهرخودرو را قاطعانه شکست دهند.

 

بعد از بازی، مدیران، مربیان و بازیکنان پرسپولیس که در ورزشگاه حضور داشتند، درباره برگزاری لیگ برتر بدون حضور تماشاگران و تهدید سلامت افراد مختلف با برگزاری لیگ برتر، اعتراض نکردند و گفتند که تابع قانون هستند و سلامت شخصی خود را با وجود تماس‌های ناخواسته هنگام بازی و عبور و مرور با اتوبوس و هواپیما فراموش کردند.

 

* بالاخره پرسپولیسی‌ها هم اعتراض کردند

بالاخره صدای اعتراض پرسپولیسی‌ها هم در آمد اما نه به خاطر برگزاری لیگ برتر بدون حضور تماشاگران بلکه این بار به خاطر لغو بازی‌های لیگ برتر که این هم ماجرای جالبی است.

 

۱۵ تیم لیگ برتری خواستار لغو مسابقات شدند تا از عبور و مرور غیرضروری - برای پیشگیری از ویروس کرونا - خودداری کنند اما این موضوع به مذاق صدرنشین لیگ برتر خوش نیامده است. همین الان که لیگ لغو شده، پرسپولیس با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و شانس بسیاری بیشتری نسبت به سایرین برای کسب جام برخوردار است اما با لغو بازی‌های لیگ برتر، نگرانی در اردوگاه پرسپولیس بالا گرفته است.

 

مدیر روابط عمومی پرسپولیس اولین نفری است که به این موضوع اعتراض کرده است. او بعد از این اتفاق نوشته است: "برای ما و دوستداران میلیونی و همدل پرسپولیس در صورت تعطیلی ادامه‌دار رقابت‌های لیگ این سوال مطرح خواهد بود که اگر سپاهان و استقلال پس از سالیان یا تراکتور برای اولین بار شانس قهرمانی در لیگ و نه پوکر قهرمانی را داشتند، آیا لیگ چند هفته متوالی تعطیل می شد؟"

 

* علت نگرانی پرسپولیسی‌ها چیست؟

فشردگی مسابقات لیگ برتر بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که به علت دیر برگزار شدن این مسابقات در ابتدای فصل جاری به بهانه تجهیز ورزشگاه‌ها، تعطیلی مسابقات به علت آلودگی هوا، ناآرامی‌ها در کشور در فصل پاییز، لغو یک هفته از مسابقات به علت بازی‌های تیم ملی امید و ... مسابقات بسیار فشرده برگزار می‌شود و سازمان لیگ از برنامه ریزی خود عقب‌تر است.

 

حالا این تعطیلی بدموقع به علت شیوع کرونا که مدت زمان آن هم مشخص نیست، با لغو سایر بازی‌ها مانند لیگ قهرمانان آسیا گره خورده و اگر بنا بر برگزاری ادامه مسابقات باشد، همه چیز به هم خواهد خورد چرا که در این صورت امکان دارد، این فصل، به فصل بعد گره بخورد و زمان‌بندی فصل نقل و انتقالات و آماده سازی تیم‌ها هم به هم بریزد.

 

به این موضوع احتمال لغو مسابقات ملی را هم اضافه کنید که به منزله انتخابی جام جهانی است و همه این شرایط زمزمه لغو رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جاری و حتی لیگ برتر ایران را هم افزایش داده است.

 

در هر حال اگر ادامه این فصل به علت شیوع کرونا دیر برگزار شود، تضمینی برای اتمام آن نیست و چه بسا مسابقات تمام نشود و در نهایت، سازمان لیگ بی‌خیال فصل جاری شود. کما اینکه این شایعه در کشورهای دیگری مانند انگلیس هم شنیده می‌شود که تهدیدی برای قهرمانی تیمی مانند لیورپول است که بعد از سالیان متمادی با اختلاف بسیار زیاد صدرنشین است و شاید به همین شکل باز هم از کسب جام بازبماند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------