آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

آذری: اگر پیروانی سندی درباره تبانی داشت ۱۰ سال پیش رو می‌کرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , پیروانی
از همان اول موضع ما تعطیلی لیگ بود و حرف‌مان هم عوض نشد 

صحبت با سعید آذری همیشه جذاب است به‌شرط اینکه سوژه‌های صحبت‌کردن و مصاحبه با او مهیا باشد، این‌بار اما شایعاتی که درخصوص قهرمانی لیگ هشتم استقلال به‌راه افتاده که البته یک‌سر آن به گلر آن زمان ذوب‌آهن مربوط می‌شود، باعث شد که به‌سراغ مدیرعامل اسبق ذوب‌آهن برویم و در این مورد گفت‌وگویی را با وی انجام دهیم هرچند در این مصاحبه گریزی هم به شرایط فولاد و نظر مدیریتی وی درخصوص تصمیم‌گیری دررابطه با ادامه رقابت‌های لیگ و برخی موضوعات مرتبط دیگر زدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با آذری را در زیر می‌خوانید.

 

شایعه‌ای منتشر شد مبنی‌بر اینکه به‌جز تیم‌های پرسپولیس، فولاد و نفت آبادان ۱۳ تیم دیگر لیگ برتر موافق تعطیلی رقابت‌ها هستند. این موضوع چقدر صحت دارد؟

در تمامی تیم‌هایی که من در آنها سمت دارم سعی می‌کنیم تا درخصوص موارد مختلف جزو اولین تصمیم‌گیرندگان باشیم، بر همین اساس طی روزهای گذشته روی پیج اینستاگرامم دو پست در همین رابطه منتشر کردم که در یکی از آنها باصراحت از آقای روحانی خواستم فوتبال را تعطیل کند. بنابراین جزو اولین مدیرانی بودم که در این خصوص اظهارنظر کردم. ما شرافت‌مان را از سر راه نیاورده‌ایم که مثل بعضی‌ها هر روز یک حرف بزنیم. روز اول حرف‌مان را زدیم و دیگر نیازی نیست تا تصمیم و صحبت دیگری را مطرح کنیم. اتفاقا بعد از این شایعه دیدم که مردم به پیج من سرازیر شده و سوال می‌کنند چرا می‌خواهید در این وضعیت لیگ ازسر گرفته شود که گفتم این حرف ما نبود و فقط یک شایعه است.

 

پس کاملا موافق تعطیلی لیگ برتر هستید؟

من موافق این موضوع هستم که اگر شرایط بهینه شد و ستاد مبارزه با کرونا روزی اجازه داد با درنظر گرفتن اینکه جان مردم مهم‌تر از هر امر دیگری ازجمله فوتبال است بازی کنیم اما با این شرایط که الان هست و دوباره با آزادی‌ای که داده شد همه مجددا به خط‌قرمز کرونا رفتند؛ با این شرایط ما تابع نقطه‌نظرات مقامات بهداشتی مملکت هستیم، اگر گفتند تعطیل کنید باید تعطیل شود و اگر هم دستور برگزاری ادامه رقابت‌ها رسید حتما بازی خواهیم کرد اما به‌خطر انداختن جان مردم ارزش هزار جام را هم ندارد.

 

در خبرها آمده بود دو، سه تیم در خفا مشغول تمرین هستند؛ احیانا فولادی‌ها جزو این تیم‌ها نیستند؟

اتفاقا تنها کسی که از فولاد در اهواز حضور دارد سعید آذری است که من هم بالای سر کارگران در حال ترمیم و مرمت چمن‌ها هستیم. فعلا چهار زمین چمن را به‌طور همزمان تحت‌نظر داریم که اگر احتمالا الگوی اسپانیا بخواهد در ایران لحاظ شود و قرار باشد تیم‌ها به چهار دسته شش، هفت‌نفره تقسیم شده و هر دسته در یک زمین چمن تمرین کند از این لحاظ دچار محدودیت نشویم و بتوانیم چهار زمین چمن باکیفیت استاندارد داشته باشیم تا به این وسیله تداخل‌ها کم شود و خطرات را هم کاهش دهیم.

 

صحبت‌هایی درخصوص مربیگری جواد نکونام در باشگاه اوساسونا اسپانیا مطرح شده بود. 

این موضوع مایه افتخار فوتبال ایران است. در هر صورت نکونام از بهترین بازیکنان این تیم اسپانیایی بوده و او را به‌شدت دوست دارند و اگر هم مربی شود اصلا جای تعجب نیست. بالاخره آنجا ارزش‌گذاری‌ها واقعی است.

 

این موضوع چقدر جدی است؟

واقعا نمی‌دانم اما از من سوال شد که آیا ممکن است چنین پیشنهادی بشود که پاسخ دادم این موضوع مایه افتخار همه است اگر نکونام بتواند در اسپانیا که جایگاه بزرگ‌ترین مربیان دنیاست، مربیگری کند.

 

قهرمانی استقلال در لیگ هشتم هم سوژه این روزها شده است. سرپرست پرسپولیس این قهرمانی را مشکل‌دار دانسته و برخی دیگر هم عنوان کردند استقلالی‌ها با عیسی اندوی تبانی کردند. به‌عنوان مدیرعامل وقت ذوب‌آهن این مسائل را چقدر تایید یا تکذیب می‌کنید؟ 

در آن سال لغزش خودمان باعث شد قهرمانی را از دست بدهیم. به‌عنوان یک آدم واقع‌بین اصلا به خودم اجازه نمی‌دهم چنین صحبت‌هایی را بیان کرده یا به آنها فکر کنم. اگر آقایان مدرک مستند و مستدلی دارند چرا همان روز آن را رو نکردند و چرا گذاشتند 12-10 سال از این ماجرا بگذرد. اگر مدرکی بود همان روز رو می‌کردند و چرا الان می‌گویند. من همان روز اولین کسی بودم که قهرمانی استقلال را به واعظ‌آشتیانی و امیر قلعه‌نویی تبریک گفتم. اتفاقا پیروانی و قلعه‌نویی هر دو از دوستان و رفقای من هستند اما فکر نمی‌کنم این وصله‌ها به قلعه‌نویی بچسبد چون معتقدم او نان زحمتی را که در فوتبال می‌کشد همیشه خورده است. تیم قلعه‌نویی آن سال در شرایطی قهرمان شد که بچه‌هایش و هم خودش زحمات زیادی را متحمل شدند و الان به خودم اجازه نمی‌دهم به‌خاطر اتفاقی که ۱۰ سال پیش افتاده سند و مدرکی هم از آن نیست، حیثیت کسی را زیر سوال ببرم. ازسوی دیگر دوست ندارم این وسط قربانی یک‌سری تسویه‌حساب آدم‌ها بشوم، بنابراین از همه بزرگان می‌خواهم این بحث‌ها را کنار بگذارند.

 

 

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------