آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

حکم فیفا که زنوزی را خشمگین کرد/عکس



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
فیفا تایید کرده که بازیکن اسکاتلندی سابق ماشین‌سازی با اجبار مدیرعامل پیشین این باشگاه حاضر به فسخ قرارداد شده است.

 به  گزارش ورزش سه، چند هفته بعد از گذشت دور برگشت فصل ۹۸-۹۷ ، جای کویتونگو به تمرینات ماشین‌سازی رفت و پس از حضور در چند جلسه تمرینی و با تایید محمدرضا مهاجری، قراردادی با این باشگاه تبریزی امضاء کرد و در نیم‌فصل دوم نیز برای سبزقباهای فوتبال آذربایجان به میدان رفت.

 

این مهاجم جوان اسکاتلندی در پنج دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران، استقلال تهران، سایپا و پرسپولیس به میدان رفت و دو حضور ثابت در این مدت داشت و یک بار به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفت که در آخرین مسابقه‌اش برابر سرخ پوشان پایتخت موفق شد تنها گل دوران حضورش در ماشین‌سازی را به ثمر رساند.

 

کویتونگو تنها یک هفته بعد از گلزنی و تعویضِ اجباری به دلیل آسیب دیدگی در دیدار مقابل پرسپولیس، با اعلام هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی از این تیم اخراج شد تا به برزیل برگردد!

 

در حالی که شایعاتی مبنی بر درگیری کویتونگو در تمرینات ماشین‌سازی مطرح شده بود، نصیرزاده در آن مقطع اعلام کرد «این مهاجم اسکاتلندی به دلیل بی‌نظمی در اردو و عدم شرکت در تمرینات و ترک مسابقه با تیم پدیده به بهانه آسیب دیدگی(آن هم در حالی که در ترکیب بود)، پس از احضار شبانه به باشگاه و بازخواست بابت رفتارهای غیر متعارف‌اش، در ساعت یک بامداد قراردادش با ماشین‌سازان فسخ شده و ۱۰ صبح به کشورش می‌رود.»

 

اما ۱۱ ماه بعد از این اتفاقات و در شرایطی که نصیرزاده در گذشته اعلام کرده بود کویتنگو را با قاطعیت اخراج کرده و به راحتی او را کنار گذاشتند و فسخ قرارداد و توافق مالی با رضایت کامل طرفین انجام شده، کویتونگو با شکایت به فیفا برای دریافت کامل مطالبات مدت قراردادش، باشگاه ماشین‌سازی را محکوم کرد و رای قطعی گرفت.

 

صدور حکم سنگین علیه ماشین‌سازی توسط فیفا، تعجب محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه را به همراه داشت و موجب شد تا او به شدت علیه نصیرزاده، مدیرعامل سابق ماشین‌سازی موضع‌گیری کرده و به بی‌توجهی او به شرایط و زمان فسخ قرارداد با این مهاجم اسکاتلندی اشاره کند.

 

زنوزی دیروز در اظهاراتی جدید علیه نصیرزاده عنوان کرد: « آقای مدیر! یا شما مدیریت در فوتبال را بلد هستید یا نیستید. شما که ادعا می‌کنید مدیریت در فوتبال بلد را هستید و ادعا می‌کنید قوانین فدراسیون را می‌نویسیم، چگونه از بازیکن تسویه حساب گرفتید، اما خود شما و مدیر دفترتان به این بازیکن خارجی پیامک دادید؟  شما که مدعی هستید، قانون را بلد هستید، مگر نمی‌دانید پیامک و صدای شما را این بازیکن به فیفا می‌برد و می‌گوید به زور از من تسویه حساب گرفتند؟»

 

زنوزی صراحتا به موضع بی‌دقتی نصیرزاده و اطرافیان او در زمان فسخ قرارداد و نحوه قطع همکاری با کویتونگو اشاره کرده، اما جزئیات ماجرا که در حکم فیفا آمده، از چه قرار است؟

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

در حکم فیفا برای این پرونده عنوان شده، بازیکن توسط باشگاه از دریافت پاسپورت محروم بوده و فقط در ازای توافق‌نامه(فسخ قرارداد) می‌توانست پاسپورت خود را از ماشین‌سازان دریافت کند و به برزیل برود.

 

با وجود اینکه نصیرزاده قبلا خبر از رضایت و توافق طرفین برای فسخ قرارداد داده بود، اما در حکم فیفا آمده است: «صداهای ضبط شده(توسط کویتونگو) به وضوح نشان می‌دهد که (باشگاه ماشین‌سازی) رفتار نامناسبی با بازیکن داشته است و در جلسه با مدیران این باشگاه، بازیکن به وضوح می‌گوید که این توافق‌نامه را فقط به خاطر دریافت پاسپورت‌اش امضاء می‌کند چون او را تهدید کرده‌اند!»

 

در ادامه اطلاعیه فیفا آمده است: «آقایان نصیرزاده، سبحانی و خطیبی در نیمه شب با بازیکن(کویتونگو) جلسه گذاشتند و به او عنوان کردند یا فسخ قرارداد را امضاء می‌کنی و یا پاسپورت را به تو نمی‌دهیم! پس از این اتفاق نیز بازیکن مجبور به امضای برگه‌های ارائه شده می‌شود و از تبریز می‌رود.»

 

اما اصل داستان به اینجا ختم نمی‌شود و همانطور که زنوزی اشاره کرده، وکیل معرفی شده توسط نصیرزاده و علی خطیر نیز که لودویچ دلشات نام دارد و به‌عنوان نماینده باشگاه ماشین‌سازی در فیفا حضور یافته و به جای دفاع، در موافقت با اظهارات مهاجم اسکاتلندی حرف زده نیز در صدور حکم علیه باشگاه تبریزی بی‌تقصیر نبوده و فیفا نیز در حکم خود به این موضوع اشاره داشته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------