عضو هیات مدیره پرسپولیس: می‌توانیم بدهی‌های خارجی را تا آخر تابستان پرداخت کنیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,پرسپولیس
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد تا آخر تابستان می‌توانیم کل بدهی های خارجی مان را پرداخت کنیم. 

علی رغبتی در گفت و گو با ایرنا، در مورد آخرین وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس، ارزش تقریبی این باشگاه، واگذاری چند ورزشگاه به پرسپولیس، مشخص شدن تکلیف بدهی های خارجی این باشگاه و ... صحبت های مهمی انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

 

در چند روز گذشته و بعد از اینکه اعلام شد ورزشگاه های مرغوبکار، امام رضا و کمپ مرحوم حجازی به استقلال واگذار شده، هواداران پرسپولیس به این مساله معترض شدند و معتقد هستند با این واگذاری ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ارزش باشگاه استقلال اضافه شد؟

ببینید ماهم ورزشگاه های شهید کاظمی و درفشی فر را در اختیار داریم. با دستور شهردار تهران واگذاری رسمی ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس درحال انجام است و در مرحله کارهای اداری است. اینکه ارزش یک یا چند ملک برای واگذاری چقدر است را سازمان خصوصی سازی مشخص می کند.

 

یعنی در این بخش تبعیضی صورت نگرفته؟ 

خیر. چند سال پیش ورزشگاه مرغوبکار در اختیار استقلال و درفشی فر در اختیار پرسپولیس قرار گرفت که الان در مرحله واگذاری است. همچنین شهرداری هم ورزشگاه شهید کاظمی را به ما و امام رضا (ع) را به استقلال واگذار کرد. وزارت ورزش هم چون با شهرداری کارهایی را انجام میدهد در این مسئله نقش دارد. 

 

الان ارزش ورزشگاه های پرسپولیس و استقلال چقدر است؟

با حدس و گمان نمی شود در مورد قیمت این املاک صحبت کرد. هم ورزشگاه کاظمی و هم درفشی فر در مناطق خوب تهران هستند و امکانات خوبی هم دارند. برای تعیین نرخ واقعی باید جلسات کارشناسی برگزار شود و روی هوا نمی‌شود در مورد قیمت این ورزشگاه ها صحبت کرد.

 

کارهای واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی در چه مرحله ای است؟

در این مورد سرپرست باشگاه چون در جلسات حضور دارند بهتر می‌توانند صحبت کنند. مسائلی که من می‌گویم گزارش هایی است که در هیات مدیره اعلام می‌شود. سازمان خصوصی سازی برای واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی زمان بندی را مشخص کرده است و مرحله به مرحله پیش می‌رود. کارهای مربوط به افزایش سرمایه باشگاه برای واگذاری انجام شده و یک سری ملک که متعلق به باشگاه است شناسایی شده و در مراحل نهایی بازگشت به باشگاه است. مثلا آپارتمان هایی که در منطقه چیذر تهران و یکی، دو منطقه دیگر است.

 

چه زمانی ارزش گذاری نهایی انجام می‌شود؟ 

اینگونه مسائل باید در مجمع عمومی و سالیانه باشگاه مطرح شود. ما تا پایان تیر فرصت داریم مجمع را برگزار کنیم. باید حسابرسی، تراز باشگاه، افزایش سرمایه و ... در مجمع مطرح شود. در نهایت مساله خصوصی سازی پله پله پیش می رود تا بخشی از سهام پرسپولیس در بورس عرضه شود تا بشود قیمت گذاری نهایی را انجام داد. این برنامه به تایید وزیر دارایی هم رسیده و طبق برنامه پیش می رود. 

 

به نظر شما ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس برای واگذاری چقدر است؟

قرار شده چند شرکت برای حسابرسی و قیمت گذاری به باشگاه معرفی شوند. در نهایت همانطور که گفتم سازمان خصوصی سازی باید قیمت را اعلام کند. البته وقتی قسمتی از سهام در بورس عرضه اولیه شود می شود قیمت نهایی را مشخص کرد. در کل قیمت گذاری کاری تخصصی است.

 

باشگاه پرسپولیس برای واگذاری زیانده نیست؟

ببینید ممکن است باشگاه به اشخاصی بدهی داشته باشد اما از آنطرف مطالبات و سرمایه هایی هم دارد. ممکن است که ما به افرادی بدهکار باشیم اما به خاطر سرمایه هایی که داریم تزار مالی ما مثبت باشد. پرسپولیس ورزشگاه، ساختمان و سرمایه های دیگری دارد که از محل آنها می‌شود بدهی ها را تامین کرد.

 

وضعیت مالکیت ساختمان باشگاه به کجا رسید؟

مالکیت این ساختمان به صورت مشترک برای فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس است. البته همان وقتی که ساختمان به باشگاه داده شد قرار بود که این ساختمان "هبه" شود که به تصویت هیات رییسه فدراسیون نرسید. البته مبلغ این ساختمان چشمگیری نیست. ما ساختمان بزرگتری در میدان چیذر داریم که سندش برای مبلغ کمی در گرو بانک است. مقدمات آزاد سازی سند این ساختمان انجام شده و ممکن است بعد از آن محل باشگاه پرسپولیس به آن ساختمان منتقل شود. حتی شرکتی که در آن ساختمان مستقر بوده هم عمده سهامش برای باشگاه پرسپولیس است. 

 

وضعیت بدهی های خارجی و پرداختی به بشار رسن به کجا کشیده شد؟

ابتدا در مورد بشار توضیح می دهم. بشار غیر از طلب امسالش، از فصل گذشته هم طلبکار بود. ما پرداختی خوبی به او داشتیم اما بخشی از این پول بابت طلب قصل گذشته اش بود، به خاطر همین دریافتی این فصلش به اندازه بقیه نشد. البته در تلاش هستیم تا دریافتی بشار را به زودی به بقیه بازیکنان برسانیم.

 

داستان ادامه دار مطالبات برانکو و دستیارانش چه شد؟ 

ما باید این بدهی را مانند بدهی های دیگر خارجی پرداخت کنیم. بخشی از بدهی خود را به گابریل، چوک و نیلسون از طریق مطالبات مان در فیفا پرداخت کردیم. بقیه را هم از دیگر مطالبات‌مان پرداخت می کنیم. ما هم از فیفا طلبکار هستیم و هم سر قضیه انتقال بیرانوند هم مبلغ خوبی به باشگاه می رسد. مابقی بدهی خارجی خود را از منابع داخلی تامین می کنیم.

 

کل بدهی خارجی باشگاه پرسپولیس چقدر است؟ 

نزدیک ۲ میلیون یورو. ۵۰ درصد این مبلغ را از مطالبات خارجی خود پرداخت می کنیم و ۵۰ درصد باقی را از منابع داخلی. البته الان در موقعیت نهایی پرداخت نیستیم و زمان داریم. 

 

۲ میلیون یورو با قیمت روز یورو پول زیادی می شود، واقعا توانایی پرداخت دارید؟ 

وقتی شما ارز داشته باشید فرقی ندارد که قیمت یورو چقدر باشد. بعد هم وقتی موعد پرداخت برسد طوری رفتاز می کنیم که هزینه کمتری روی دست باشگاه بماند. 

 

عمده مشکل باشگاه برای پرداخت بدهی های خارجی چیست؟ 

ما بیشتر مشکل انتقال پول را داریم اگر این مشکل نباشد می توانیم با طرفین خود توافق کنیم.

 

توافق در گرفتن تخفیف یا نوع پرداخت؟

در هر دو مورد. البته در خصوص تخفیف خیلی نمی شود کاری کرد اما در مورد نحوه پرداخت شرایطی وجود دارد. اگر با شرایط ما موافقت شود می توانیم از منابع داخلی پول را تامین کنیم.  

 

واقعا فکر می کنید چه زمانی این بدهی ۲ میلیون یورویی پرسپولیس کاملا پرداخت شود؟

فکر می کنم در نهایت تا آخر تابستان کل بدهی خارجی خود را بدهیم. اگر طرفین ما با ما راه بیایند این اتفاق زودتر و راحت تر هم رخ می دهد. ما تمام تلاش مان این است که پرسپولیس در نهایت کمترین ضرر و هزینه را پرداخت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------