علی انصاریان؛ امروز چهل و چهار ساله می‌شدی (عکس)



 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
به همین سرعت پنج ماه از کوچ ابدی علی انصاریان گذشت؛ قرار بود امروز تولد 44 سالگی خود را جشن بگیرد.

به گزارش ورزش سه ، از سال 75 و درخشش مقابل مهدی مهدوی کیا در لباس فجر سپاسی در دیدار مقابل پرسپولیس تا انتقال به تیم مورد علاقه اش در سال 1377 زمان زیادی طول نکشید. علی انصاریان اصولا در مورد همه چیز بسیار عجول بود و دیگر از اوایل سال 78 و در سن 22 سالگی تبدیل به یکی از مهره های ثابت پرسپولیس مقتدر تحت هدایت علی پروین شد.

 

پرسپولیس مدافعان میانی بزرگ و گردن کلفتی مانند نادر محمدخانی، افشین پیروانی، بهروز رهبری فرد و مهدی هاشمی نسب را در اختیار داشته و علی پروین نیز دوست داشت همه این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار دهد. پس علی انصاریان را به دفاع راست و افشین پیروانی را به پست هافبک دفاعی منتقل کرد و در بسیاری از مسابقات به مهدی هاشمی نسب به عنوان بازیکن آزاد میدان می داد.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

اما اوج درخشش علی انصاریان در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های آسیا و در ریاض رقم خورد. او با سری تراشیده شاید بهترین بازی های عمر خود را برای پرسپولیس انجام داده و به تیم ملی نیز راه یافت. بعد از تساوی مقابل پلیس عراق و برتری جنجالی برابر ایرتیش، قرمزپوشان برای صعود به جمع چهار تیم برتر به حداقل یک امتیاز برابر آن الهلال ترسناک با ستاره هایی چون سامی جابر، محمد دعایه، نواف تمیاط و .... نیاز داشت.

 

پرسپولیس با احتیاطی شگفت انگیز وارد میدان شده و در شبی که شاید یک فرصت گلزنی هم ایجاد نکرده و در نیمه دوم حتی از نیمه زمین هم عبور نمی کرد، موفق به کسب تساوی بدون گل برابر الهلال شده و به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

 

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

تیم دفاعی علی پروین با ثبت سه کلین شیت و به ثمر رساندن تنها یک گل موفق شد از جهنم ریاض فرار کرده و خود را به جمع چهار تیم برتر آسیا برساند.

 

علی انصاریان در آن مسابقه نقش مهمی در بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس ایفا کرد و در پایان مسابقه و در شرایطی که عابدینی کت خود را روی دوش او انداخته بود، جایزه بهترین بازیکن زمین را نیز از آن خود کرد.

 

با جدایی جنجالی مهدی هاشمی نسب و رفتن او به استقلال، علی انصاریان به آنچه می خواست رسید؛ بیشتر دیده شدن. پس از اوایل سال 79 بود که بیشتر شاهد حضور علی انصاریان در ترکیب ثابت پرسپولیس و البته جلد نشریات مختلف آن روزها بودیم.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

19 بهمن سال 1378؛ این شاید بهترین بازی عمر علی انصاریان در لباس پرسپولیس بود. شبی که قرمزپوشان 90 دقیقه برابر الهلال دفاع کرده و در نهایت موفق به ثبت کلین شیت شدند.

 

در جریان قهرمانی دراماتیک و به یادمادنی قرمزپوشان در سال 81 و در هفته پایانی با برتری مقابل فجرسپاسی، علی انصاریان بی تردید یکی از مهم ترین بازیکنان پرسپولیس بود. گرچه این مدافع باتعصب کمتر در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می گرفت، اما اغلب شاهد دعوت شدن او به اردوهای متوالی از سوی سرمربیان مختلف بودیم.

 

اما در ادامه سال عجیب 82 برای علی انصاریان فرا رسید. لشکری از بازیکنان هم پیاله علی پروین پرسپولیس را به علت اختلاف این سرمربی محبوب با اکبر غمخوار ترک کردند و طبیعی بود که شاهد نام علی انصاریان نیز در این میان باشیم.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

دو سال بعد از رانده شدن احمدرضا عابدزاده به سایپا، یک ستاره محبوب دیگر پرسپولیس نیز به این تیم تبعید شد؛ دو انتقال نافرجام برای بازیکنان محبوب پرسپولیس.

 

اما بر خلاف بهروز رهبری فرد که خیلی زود راهی پاس شد، علی انصاریان خیلی سریع از تصمیم خود پشیمان شده و برای بازگشت به پرسپولیس تقلا می کرد. اما این اتفاق در نهایت رخ نداد و این مدافع جوان در اوج دوران فوتبال خود چند ماهی راهی سایپا شده و لباس این تیم را به تن کرد.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

این پوسترهای تمام قد در دهه 60 و 70 در اتاق هر فوتبالی دو آتیشه ای دیده می شد. علی انصاریان هم پای ثابت این بخش از نشریات شده و هر هفته صفحه اول یکی از آنها را به خود اختصاص می داد.

 

با بازگشت سلطان به نیمکت، علی انصاریان نیز خیلی سریع دوباره با پرسپولیس قرارداد بست. بعد از گلزنی در ثانیه های پایانی دیدار در اولین هفته لیگ در سال 84 در شیراز مقابل فجر، پیرزومندانه به سمت علی پروین رفته و سر او را بوسید تا نشان دهد بیعت او با سلطان تاریخ انقضا ندارد.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

اما آن سال پرسپولیس یکی از بدترین فصول تاریخ خود را تجربه کرد و در نهایت محمدحسن انصاری فرد و آری هان، حکم به جدایی علی انصاریان دادند. اما این مدافع جنگنده علاقه ای نداشت اینقدر زود از صحنه اول فوتبال دور شود، پس برای باز هم دیده شدن انتقال به استقلال را انتخاب کرده و در تیر 85 لباس این تیم را بر تن کرد.

 

خودش بعدها داستان انتقال به استقلال و اولین رویارویی با تیم سابق خود را اینگونه تعریف کرد؛ روی راه پله ورود به زمین چمن ایستاده بودم و نمی توانستم به میدان بروم، گریه می کردم و علی منصوریان دلداری ام می داد.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

در قبای آبی رنگ نیز با تمام توان در میدان حاضر شده و مثل گذشته سر جلوی توپ می گذاشت. انتقال به استقلال دستاورد خاصی برای علی انصاریان نداشت و اگرچه مرحوم ناصر حجازی در تابستان سال 86 برای تمدید قرارداد با او ابراز آمادگی کرد، اما خود انصاریان تمایلی به ادامه این تجربه عجیب نداشت.

 

 دیگر خیلی علی انصاریان را ندیدیم. انتقال به استیل آذین، گسترش فولاد، شاهین بوشهر و ... در قامت کاراکتر این بازیکن نبود. او باید دیده می شد و وقتی دید در فوتبال مثل سابق نقش اول نیست، سینما را برای ادامه درخشش انتخاب کرد.

 

 علی انصاریان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

استاد تیترهای جنجالی و پرحاشیه بود. مصاحبه با علی انصاریان در آن مقطع بهترین راه حل برای افزایش تیراژ نشریات و ویرال شدن آن محسوب می شد.

 

خنده های بلند بلند، شوخی های تند و تیز و البته اعتراض به برخی مشکلات جامعه، آخرین یادگاری از مدافعی است که دو دهه پیش خوب بلد بود تیترهای آبدار به خبرنگاران بدهد. اگر زنده بود امروز جشن تولد 44 سالگی می گرفت و احتمالا ویدئویی از آن خنده های منحصر به فرد از او منتشر می شد.

 

حالا پنج ماه از کوچ ابدی انصاریان گذشته و شرایط ما بازماندگان نیز مثل سابق است. امروز تولد 44 سالگی بازیکن و هنرپیشه ای است که بهتر از همه ما راه دیده شدن را بلد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------