رئیس و معروف با هم می‌روند؟



باشگاه‌های آسیا ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سعید معروف در حاشیه رقابت‌های باشگاه‌های آسیا رسماً اعلام کرد دیگر در ایران بازی نمی‌‌کند و خبری از بازگشت او به تیم ملی نیست. 

روز اول جام باشگاه‌های آسیا با 2پیروزی برای تیم‌های ایرانی و خبر رفتن 2چهره از والیبال همراه بود. پیکان و شهداب یزد در بازی‌های راحت نمایندگان عراق را شکست دادند و سعید معروف که برای پیکان بازی‌ می‌کند، علنی اعلام کرد که دیگر در ایران بازی نمی‌کند اما مهم‌تر از همه اینها شایعه‌ای بود که از وزارت ورزش به بیرون درز کرد. درحالی‌که روزهای گذشته محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون بعد از مطرح‌شدن چندباره موضوع بازنشستگی‌اش گفته بود که تا پایان دوره 4ساله‌اش مشکلی برای ریاست فدراسیون ندارد، اما نزدیکان به وزارت ورزش می‌گویند حکم سرپرستی فدراسیون والیبال به نام یکی از کارمندان وزارت ورزش نوشته شده است و بعد از جام باشگاه‌های آسیا ابلاغ می‌شود.

 

فرد دیگری جایگزین داورزنی می‌شود؟ باید تا شنبه دیگر صبر کرد.هواداران والیبال و طرفداران سعید معروف تا همین چند روز پیش امیدوار بودند یک‌بار دیگر او را در تیم ملی ببینند اما بعد از بازی اول پیکان در جام، معروف به آنها اطمینان داد که تصمیمش برای رفتن از تیم ملی و والیبال ایران قطعی است. جام باشگاه‌ها در سالن 12هزار نفری آزادی برگزار می‌شود و معروف بعد از پیروزی تیمش مقابل گاز جنوبی از زنده‌شدن خاطراتش در این سالن گفت: «با بازی در این سالن، خاطرات لیگ جهانی و شلوغی آن زمان برایم زنده شد و بازی در این سالن برایم خوشحال‌کننده بود.» صحبت‌های او دلیلی شد تا بقیه از او بپرسند که آیا حاضر است در ایران بازی کند؟ جواب او پایانی بر همه شایعاتی بود که از بازگشت معروف به تیم ملی خبر می‌داد: «دیگر در ایران بازی نمی‌کنم.»

 

معروف بعد از بازی‌‌های المپیک توکیو در پست اینستاگرامی از خداحافظی‌اش خبر داده بود، با این حال، مسئولان فدراسیون وعده داده بودند که او را راضی می‌کنند تا تصمیمش را تغییر دهد. معروف که در این چند ماه هیچ واکنشی به این صحبت‌ها نشان نداده بود، عصر شنبه تصمیم نهایی‌اش را اعلام کرد. حالا دوباره نگرانی‌ها درباره تیم ملی آغاز شده است. اینکه در نبود معروف و در شرایطی که جواد کریمی جانشین او جراحی کرده و به لیگ ملت‌ها نمی‌رسد، تکلیف پاسور تیم ملی چه می‌شود. جمشید حمیدی، کارشناس والیبال می‌گوید: «از خداحافظی معروف تأسف نمی‌خوریم، تأسف ما از این است که چرا در هفده هجده سال گذشته پاسور دیگری در والیبال ساخته نشد. در این چند‌ساله در تیم‌های بزرگ دنیا، خیلی از پاسورها خداحافظی کردند اما دغدغه‌ای برای جایگزینی نداشتند اما در والیبال ایران کسی جرأت نمی‌کند بپرسد چرا در این سال‌ها پاسور دیگری در سطح معروف ساخته نشد.» در نبود معروف و کریمی، محمدطاهر وادی، گزینه اصلی بهروز عطایی برای پاسوری تیم ملی است. وادی در جام باشگاه‌های آسیا برای پیکان بازی می‌کند.

 

قهرمانی بی‌فایده

جام باشگاه‌های آسیا با هیاهوی حضور ستاره‌های جهان آغاز شد اما در همان روز اول و بعد از بازی اول نمایندگان ایران در این جام، این سؤال مطرح شد که حضور این ستاره‌ها در این تیم‌ها چه ضرورتی داشت؟

 

پیکان در بازی اول گاز جنوبی عراق را 3 بر صفر؛ 25-14، 25-17 و 25-14شکست داد. شهداب هم 3 بر صفر؛ 25-16، 25-18 و 25-20 اربیل عراق را برد. شهداب بدون جان گوردون پرین کانادایی و ژاورنوک دونوان بازیکن چک نمی‌توانست این پیروزی را تکرار کند؟ یا پیکان بدون نیمیر عبدالعزیز هلندی و اروین انگابت فرانسوی به گاز جنوبی می‌باخت؟ هر‌چند از امروز سمیون روبرتلندی کوبایی هم به شهداب اضافه می‌شود. شاید گفته شود نتیجه‌گرفتن در بازی اول دلیلی بر ادامه پیروزی‌ها نیست ولی تجربه حضور در این جام نشان داده است که قهرمانی برای تیم‌های ایرانی سخت نیست.

 

آخرین تیمی که از ایران به جام باشگاه‌های آسیا اعزام شد، تیم فولاد سیرجان بود. سیرجان در حالی قهرمان این جام شد که تا مرز انحلال پیش رفته و بیشتر بازیکنانش را از دست داده بود و تنها ستاره این تیم صابر کاظمی بود. در تبلیغاتی که برای حضور این ستاره‌ها در ایران شده بود، گفته بودند حضور این بازیکنان به سالن مسابقات شور و نشاط می‌دهد و تماشاگران را به هیجان می‌آورد.

 

اما در سالن 12هزار نفری آزادی فقط حدود هزار تماشاگر بازی‌های پیکان و شهداب را دیدند و حضور این ستاره‌‌ها هم جام باشگاه‌های آسیا را برای والیبالی‌ها جذاب نکرد. هفته‌های گذشته در سری بازی‌های فینال لیگ برتر بسکتبال، تماشاگران اصفهانی‌ و گرگانی خودشان را به تهران رسانده بودند و در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی، در ورودی ورزشگاه آزادی و در سالن بسکتبال را شکستند.به‌نظر می‌رسد تنها دلیل آمدن این ستاره‌ها رقابت پیکان و شهداب برای قهرمانی این جام است. شهداب در فینال لیگ برتر، پیکان را شکست داد و قهرمان شد و حالا پرافتخارترین تیم لیگ حاضر نیست قهرمانی جام باشگاه‌ها را به یزدی‌ها بدهد.

 

علیرضا طلوع‌کیان، سرمربی شهداب اعتراف کرده بعد از اینکه تیم‌های دیگر بازیکنان خارجی گرفتند، او هم مجاب شده است که باید بازیکن خوب بگیرد. این قهرمانی به جز کل‌کل پیکان و شهداب چه ارزش دیگری دارد؟ جام باشگاه‌های آسیا حتی جایزه‌ای هم ندارد. منتقدان به شهداب و پیکان می‌گویند بهتر بود آنها این سرمایه‌گذاری و هزینه را برای جام باشگاه‌های جهان انجام می‌دادند که حضور در این جام و رسیدن به سکو، جایزه نقدی هم دارد.

 

همشهری 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------