پورشه نکونام و همسایه شاکی؛ سرنوشت مرد پرتغالی چیست؟




 اخبار ورزشی - حواشی حضور کی روش در فدراسیون؛
پورشه نکونام و همسایه شاکی؛ سرنوشت مرد پرتغالی چیست؟

مرد ساكن مجتمع برای آن كه پورشه را دوباره آنجا پارك نكنند این بار ماشین خود را كه یك ورنای سفید رنگ است جلوی درب پاركینگ گذاشته و می‌رود.

اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران

 

فیلمبردار تلویزیون لنز دوربین را روی نمایشگر آسانسوری كه از طبقه چهارم به سمت پایین می‌آمد زوم كرده بود تا شاید با باز شدن در آن چهره مرد پرتغالی را شكار كند.
 
كمی آن سوتر گزارشگر همراهش هم آماده می‌شد تا با ظاهر شدن کی روش به سراغش رفته و به قول خودش آخرین گفتگو با سرمربی تیم‌ملی را بگیرد.

 كارلوس کی روش به همراه دن گاسپر، مربی بدنساز و دو دستیار سیاهپوست برزیلی‌اش به فدراسیون آمده بود تا تكلیف خود را روشن كند. البته مرد پرتغالی آن شب (شامگاه شنبه) در مراسم استقبال از ملی‌پوشان به صراحت از همه خداحافظی كرد اما شایعاتی هم شنیده می‌شود كه وزارت ورزش و حتی خود فدراسیونی‌ها به دنبال این هستند تا شاید با تعدیل درخواستی‌اش او را حداقل تا جام ملت‌های 2015 استرالیا نگه دارند.

* آقای نكونام چرا مزاحمت ایجاد می‌كنی؟
گزارشگران سیما داخل استیشن تیره‌رنگ (قشقایی) نشسته و چشم به ورودی فدراسیون دارند. داخل كوچه فدراسیون همزمان با روز اول ماه رمضان و گرمای تابستان پرنده پر نمی‌زند اما با این حال لحظاتی بعد پورشه جواد نكونام كه مقابل درب پاركینگ یكی از مجتمع‌های مسكونی پارك شده آرامش را به هم می‌ریزد.


یكی از ساكنین قصد ورود به پاركینگ را دارد اما پورشه آقای كاپیتان مزاحمت بزرگی را ایجاد كرده است. آقای همسایه از گزارشگران سیما سراغ مالك ماشین گران‌قیمت را می‌گیرد.

یكی می‌گوید اتومبیل نكونام است شاید آرامش كند كه نمی‌شود. او كه شاكی است داد می‌زند: «برای هر كی هست باشد نباید این جا پاركش می‌كرد.»

لحظاتی بعد نگهبان فدراسیون با سوییچ می‌رسد. نكو سوییچ را به او سپرده تا در صورت مزاحمت جابه‌جایش كنند اما هیچ كس پشت فرمان ماشین گران‌قیمت نمی‌نشیند. بالاخره یكی از طرف خود كاپیتان از فدراسیون خارج شده و ماشین را جابه‌جا می‌كند.

مرد ساكن مجتمع برای آن كه پورشه را دوباره آنجا پارك نكنند این بار ماشین خود را كه یك ورنای سفید رنگ است جلوی درب پاركینگ گذاشته و می‌رود. ضمن رفتن غرغر می‌كند كه این ساختمان فدراسیون و همسایه فوتبالی آرامش را از همه اهالی كوچه سلب كرده است.

 * كاپیتان به دنبال پاداش جام‌جهانی
پورشه نكونام وسط كوچه مانده كه خودش از راه می‌رسد. گزارشگر سیما پایین پریده و علت حضورش در فدراسیون را جویا می‌شود. مثل همیشه مانند تمام بازیكنان پنهان‌كاری كرده و تمایلی به جواب دادن ندارد.

 سرسری می‌گوید: «كار خاصی نبود.» صحبت به نقل‌وانتقالات و این كه امسال كجا بازی خواهد كرد می‌كشد، با خنده می‌گوید: «فعلا كه جایی ما را نمی‌خواهد.» این را گفته و ژست رفتن می‌گیرد. ظاهرا عجله دارد.

یكی اشاره می‌كند برای پیگیری پاداش ملی‌پوشان درجام جهانی 2014 برزیل آمده كه علی كفاشیان رییس فدراسیون یكی، دو روز قبل با ریختن آب پاكی روی دست بازیكنان اعلام كرده كه پاداشی برای بازی‌های جام‌جهانی نداریم.

 البته زمزمه می‌شود بسیاری از بازیكنان هنوز نتوانسته‌اند پاداش ریاست جمهوری و حواله ماشین‌ها را نقد كنند چه برسد به پاداش جام‌جهانی و بازی با نیجریه و آرژانتین كه فدراسیون به دلیل مشكلات مالی توان پرداخت آن را ندارد.

 * مطمئن باشید کی روش رفتنی است!
دو چهره آشنا از فدراسیون بیرون می‌زنند. یكی از آنها كه جزو كاركنان قدیمی تشكیلات فوتبال است با دیدن گزارشگران و خبرنگاران منتظر در مقابل فدراسیون سلام و علیكی كرده و مشغول خوش‌وبش می‌شود. صحبت به نشست داخل فدراسیون می‌كشد. آیا کی روش ماندنی است؟

 آقای مدیر قدیمی در حالی كه اصرار داشت به نامش اشاره‌ای نشود تاكید كرد: «كفاشیان به این نتیجه رسیده كه دیگر نمی‌تواند با کی روش ادامه دهد و بابت همین مطمئن باشید كه طرف رفتنی است.»

كارمند دیگر كه همراهش بود با تایید این صحبت از حسین فركی یاد كرد كه شایعه شده با سفارش مدیران رده بالای فدراسیون بدون آن كه هدایت تیمی برای فصل بعد را بپذیرد رفته خانه نشسته تا پس از رفتن کی روش جایگزین او شود.

از سویی دیگر فدراسیونی‌ها اگر با او بدقولی و با مرد پرتغالی به توافق برسند باید خسارت فركی را هم بپردازند كه در اوج موفقیت با تیمش در فصل گذشته از نیمكت آن كناره گرفت تا به تیم‌ملی برسد.

* مسافر طبقه چهارم
عقربه‌های ساعت حوالی یك بعدازظهر را نشان می‌دهد. كوچه دوباره خلوت می‌شود. ماركار آقاجانیان در حالی كه ساكی با نشان جام‌جهانی برزیل را بر دوش انداخته برای لحظه‌ای می‌آید و می‌رود.

تمایلی به حرف زدن درباره ماندن یا نماندن کی روش ندارد. بعد هم تاكید می‌كند برایش فرقی نكرده و با كادری كه فدراسیون دستور بدهد كار می‌كند. ماركار با اشاره به این حرف‌ها عذرخواهی كرده و دنبال كارهایش می‌رود. انتظار طولانی شده.

چند نفر از كاركنان فدراسیون در ورود و خروج‌های‌شان خبر می‌دهند كه کی روش برای دیدار با كفاشیان به طبقه چهارم رفته و احتمالا تا لحظاتی دیگر به پایین می‌آید.

 تلویزیونی‌ها به حالت خبردار درآمده و دوربین خود را روشن می‌كنند. نمایشگر آسانسور نشان از آن دارد كه مسافرانی از طبقه چهارم (طبقه ریاست) در حال پایین آمدن هستند. کی روش و دستیارانش هستند.

یكی از گزارشگران به خاطره‌ای اشاره می‌كند كه یك بار بعد از پنج ساعت انتظار برای صحبت با مرد پرتغالی با دست خالی مواجه و کی روش اعلام كرده كه قصد مصاحبه ندارد. همه نگران می‌شوند. مبادا این دفعه هم همین حرف را بزند كه این طور نمی‌شود.

کی روش با خروج از فدراسیون روبه‌روی خبرنگاران ایستاده و به تمام سوالات جواب می‌دهد. در پایان تنها چیزی كه باز مبهم می‌ماند ماندن یا نماندن اوست كه اشاره می‌كند فدراسیون اگر او را می‌خواهد باید به صورت مكتوب اعلام كند كه چنین اتفاقی تا به حال رخ نداده و همه چیز در چند روز آینده روشن خواهد شد.
 اخبار ورزشی - روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------