ثبت نام در مدل جدید کنکور سراسری از فردا آغاز می‌شود



ثبت نام در مدل جدید کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از فردا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود و ۱۴ آبان ماه ادامه دارد.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با آنا اظهار کرد: در آزمون سال ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی داوطلبان (امتحانات نهائی) دارای تاثیر قطعی ۴۰ درصدی است و بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منظور از سابقه تحصیلی همان امتحانات نهائی سراسری، امن و تشریحی است که با استفاده از امکانات جدید فناوری بصورت عادلانه تصحیح خواهد شد.

 

بر این اساس سابقه تحصیلی سال آخر متوسطه (دوازدهم) در سال آینده ۴۰ درصد، و برای سال­های بعد به ترتیبی که در ادامه خواهد آمد، تأثیر قطعی (و نه صرفا تاثیر مثبت) در محاسبه نمره کل داوطلب دارد.

 

آزمون کنکور سراسری دو بار برگزار خواهد شد و داوطلب می­تواند به اختیار خود، در یک و یا هر دو آزمون شرکت کند.

 

کارنامه صادره برای نمره کل داوطلب تا دو سال معتبر و برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه قابل استفاده خواهد بود.

 

به گفته دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی؛ دروس عمومی در آزمون کنکور سراسری مورد امتحان به صورت تستی نخواهند بود و به جای آن نمرات دروس عمومی بصورت سوالات تشریحی در معدل امتحانات نهائی وزن مشخصی خواهد داشت. در آزمون کنکور سراسری صرفا دروس اختصاصی در هر گروه آزمایشی مورد امتحان خواهد بود.

 

ضرائب دروس در هر گروه آزمایشی نیز ثابت است و زیرگروه­های آزمایشی حذف شده ­اند، امکان پذیرش در آن دسته از رشته محل­ها که پر متقاضی نیستند، در بعضی از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت مستقیم، صرفا با بررسی سابقه تحصیلی (معدل امتحانات نهائی) و بدون نیاز به شرکت در آزمون کنکور سراسری فراهم است.

 

نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریورماه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------