سازمان سنجش: داوطلبان کنکور نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی اقدام کنند



کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه داوطلبان کنکور در همه نظام های آموزش و پرورش باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند، افزود: در صورتی که داوطلبان نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی اقدام نکنند، نمره آن دروس برای آنها صفر لحاظ می‌شود.

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در تاریخ ۸ آبان جاری به اطلاع داوطلبان می رساند بنا به تصمیم شورای راهبری مصوبه کنکور در جلسه مورخ ۱۹ مهر ۱۴۰۱ و ابلاغیه شماره ۱۴۰۱/۱۲۳۵۲/دش مورخ ۸ آبان جاری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه داوطلبان (اعم از دانش آموزان و فارغ­ التحصیلان شاخه های نظری، فنی و حرفه ­ای و کار و دانش در تمام نظام های آموزش و پرورش) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

 

تبصره: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.

 

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم متقاضی ورود به آموزش عالی، می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دیماه نیز شرکت کنند.

 

لازم به تاکید است در صورتی که داوطلبانی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش بینی می کند شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکنند، نمره آن دروس برای آنها صفر (۰) لحاظ خواهد شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------