جزئیات ثبت‌نام داوطلبان شرکت در رشته‌های بدون کنکور



رشته های بدون کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، با اعلام جزئیات ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم، گفت: داوطلبان شرکت در گزینش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ براساس ظرفیت‌های خالی مانده رشته محلهای پذیرش مرحله مهرماه سال ۱۴۰۱ و بر اساس دفترچه راهنما ثبت نام خود را انجام دهند.

 

به گفته وی، مهلت ثبت نام از  ۳۰ آذر ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

کریمیان با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش دهه سوم دی ماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود، اظهار داشت: ملاک پذیرش برای داوطلبان شاخه نظری در رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی، معدل کتبی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش، معدل کل دیپلم آنان است.

 

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: اگر داوطلب در رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی یا رشته محل‌های با آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ پذیرفته شده است، در صورت تمایل می‌تواند در این مرحله از پذیرش شرکت کند امّا در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی ایشان لغو و تنها می‌تواند در رشته قبولی جدید ثبت نام کند و مشغول به تحصیل شود.

 

کریمیان گفت: اگر داوطلبان قصد دارند ثبت نام خود را در کافی نت انجام دهند دقت کنند که قبل از مراجعه به کافی نت، پیش نویس تقاضانامه و همچنین کدرشته محل‌های انتخابی را تکمیل کنند.

 

به گفته وی، داوطلبان در پایان ثبت نام و انتخاب رشته باید یک برگ پرینت اطلاعات تهیه کنند زیرا این برگه برای کنترل و نگهداری در پرونده شخصی داوطلب الزامی است.

 

مشاور رئیس سازمان سنجش عنوان کرد: در پایان ثبت نام و انتخاب رشته، دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی از سیستم الزامی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------