ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها برای مهرماه 98 آغاز شد



اخبار,اخبار دانشگاه

فرایند پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور برای مهرماه 98 از هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا ششم شهریور ماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، داوطلبان پذیرش بدون آزمون می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org بدون پرداخت هزینه، در دوره های بدون آزمون تمام دانشگاه ها اقدام کنند.

 

اسامی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

 

هر داوطلب بر حسب علاقمندی خود می توانند 100 کد رشته محل انتخاب کند.

 

در این دوره از پذیرش بدون آزمون، دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا 31 مردادماه 98، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا 31 شهریورماه 98 یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و مدرک کاردانی با تاریخ 31 شهریورماه 98 برای تمام داوطلبان الزامی است. 

 

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

 

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت می گیرد، متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی 3-3-6 ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.

 

در صورت مغایرت معدل کل و معدل کتبی واقعی با معدل کل و معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می شود.

 

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 پس از ثبت نام در این مرحله از پذیرش لازم است، پس از دریافت مدرک دیپلم حداکثر تا 31 مردادماه 98 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به درج معدل کتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.

 

داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

 

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------