نتایج آزمون دکتری 99 اعلام شد/ اعلام زمان و جزئیات انتخاب رشته پذیرفته شدگان



اخبار,اخبار کنکور,نتایج آزمون دکتری 99
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج اولیه پذیرفته شدگان آزمون دکتری وزارت علوم هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

فاطمه زرین آمیزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دفترچه انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۹ نیز روز دوشنبه سوم شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کل مجازین آزمون دکتری ۹۹ تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر است و ازین تعداد ۶۲ هزار و ۹۳۸ داوطلب برای پذیرش در دوره روزانه مجاز شدند.

 

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با ایسنا، اعلام کرده بود بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصاحبه دانشگاه ها برای داوطلبان به صورت مجازی انجام می گیرد و نیازی به حضور داوطلب در دانشگاه ها نیست.بنابراین با توجه به اینکه برنامه زمانی این مصاحبه ها فشرده تر خواهد شد ما تلاش می کنیم تا اواخر مهر ماه نتیجه قطعی این مصاحبه ها اعلام شود.

 

آزمون دکتری سال 99 روز پنجشنبه 9 مرداد با شرکت تعداد ۱۷۹ هزار داوطلب در ۶۰ شهرستان و ۱۴۳ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار شد.

 

 اعلام زمان و جزئیات انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون دکتری

با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از سوی سازمان سنجش، پذیرفته شدگان بر اساس نتایج اولیه اعلام شده، از سوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا؛ آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شدند باید از روز دوشنبه سوم تا روز چهار شنبه پنجم شهریور ماه سال جاری  نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

 

به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند. 

 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی  آزمون دکتری فردا یکشنبه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشوردر اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

 

لازم به توضیح است اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در دهه سوم شهریورماه ۹۹ از طریق سایت اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد. 

 

 آن‌دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته امتحانی ۲۱۸۰) شدند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌های مربوط به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند، بدانند از آنجا که شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام خواهد شد.

 

بنابراین این‌دسته از داوطلبان چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای انجام مراحل مصاحبه قرار گیرند، لازم است حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج معرفی‌شدگان (در دهه آخر شهریور ماه ۹۹)، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

 

بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می شود. در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر کنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

 

همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه های آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

 

 داوطلبان علاقه مند به انتخاب هر یک از کد رشته های امتحانی مربوط به دانشگاه های جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیرروزانه شده اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات مندرج در دفترچه می‌توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه دانشگاه های ذیربط را نیز انتخاب کنند.

 

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------