رئیس سازمان سنجش: مافیای کنکور را نمی‌شناسیم



اخبار,اخبار کنکور,رئیس سازمان سنجش
رئیس سازمان سنجش کشور گفت: سازمان سنجش اطلاعی از مافیای کنکور ندارد و هیچ ارتباطی هم با این گروه‌ها ندارد.

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش کشور در خصوص مافیای کنکور به میزان گفت: سازمان سنجش اطلاعی از مافیای کنکور ندارد و هیچ ارتباطی هم با این گروه‌ها ندارد، سازمان سنجش هیچ موسسه کنکوری در خصوص طراحی سوالات کنکوری و هیچ ارتباط رسمی با شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش ندارد.

 

خدایی بیان کرد: در واقع سازمان سنجش یک نهاد دولتی است و کلیه هزینه‌های ثبت نام در آزمون‌ها از داوطلبان موقع ثبت‌نام دریافت می‌شود مستقیماً به خزانه دولت واریز می‌شود و همچنین کارکنان سازمان سنجش مانند دستگاه‌های دیگر دولتی طبق نظام هماهنگی دولتی حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

 

رییس سازمان سنجش اعلام کرد: شرکت تعاونی سازمان سنجش توسط بازنشستگان این سازمان اداره می‌شود و با اخذ مجوز از حوزه‌های زیر ربط که بستگی دارد به کدام حوزه مربوط باشد مجوز خود را از سال ۷۳ گرفته و در حال فعالیت است.

 

وی بیان کرد: سازمان سنجش مجوز شرکت تعاونی سازمان سنجش را صادر نکرده است و سازمان سنجش در اصل مرجع صدور هیچ مجوزی نیست، سازمان سنجش در طی نامه رسمی به شرکت تعاونی سازمان سنجش که نام سازمان سنجش را یدک می‌کشد خواسته است که یا فعالیت‌هایی در خصوص کنکور آزمایشی را متوقف کند یا نام سازمان سنجش را حذف کند.

 

خدایی عنوان کرد: سازمان سنجش در خصوص چاپ کتاب‌های کمک آموزشی همکاری با آموزش و پرورش و دیگر موسسات کنکوری ندارد و هیچ اطلاعی از چاپ و نحوه طراحی کتاب‌های کمک آموزشی هم ندارد.

 

رییس سازمان سنجش در خصوص تشابه سوالات کنکوری با برخی از سوالات کتاب‌های کمک آموزشی، گفت: در آزمون سراسری حدود ۴ هزار سوال هر ساله طراحی می‌شود و در آزمون‌های ارشد ۲۲ هزار و در آزمون دکترا حدود ۲۵ هزار سوال طراحی می‌شود که تشابه چند سوال انگشت‌شمار با سوالات کتاب‌های کمک آموزشی یا سوالات دیگر موسسات آموزشی با این تعداد از این که سازمان سنجش هر ساله طراحی میکند، نمی‌توان گفت که ارتباطی بین سازمان سنجش و این موسسات کنکوری است.

 

وی همچنین تاکید کرد: داشتن ارتباط سازمان سنجش با این موسسات یک نوع شیطنت رسانه‌ای است و این اشخاص دنبال منافع شخصی خاصی هستند در واقع نشانه چند سوال به صورت اتفاقی، نمی‌توان ارتباط سازمان سنجش با این موسسات را تایید کرد؛ و همچنین سازمان سنجش در مقامی نیست که بخواهد وجود مافیای کنکور را رد کند یا حتی تایید کند.

 

خدایی در خصوص برگزاری و نحوه‌ی مصاحبه پذیرش در آزمون دکترا و برخورد سلیقه‌ای اساتید، گفت: سازمان سنجش دستورالعمل به دانشگاه‌ها داده‌است و شیوه مصاحبه و اختیاراتی را که به پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه‌ها داده است و طبق قانون سنجش و پذیرش در سطح تحصیلات تکمیلی میزان نمره دانشگاه توسط خود دانشگاه‌ها و اختیاراتی که دارند بررسی و نمره گذاری و پذیرش می‌کنند.

 

رییس سازمان سنجش تاکید کرد: در واقع سازمان نمی‌تواند بصورت مستقیم نظارت بر نحوه مصاحبه دکترا داشته باشد، در واقع فقط سازمان می‌تواند پیشنهادات خود را به دانشگاه‌ها دهد و بر اثر آیتم‌هایی که برای مصاحبه دکترا به دانشگاه‌ها داده‌است و اساتید باید طبق اون آیتم‌ها مصاحبه را برگزار کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: سازمان سنجش حق این را ندارد که به صورت مستقیم بخواهد در نحوه پذیرش و مصاحبه دانشگاه‌ها دخالتی داشته باشد این اختیارات در حیطه سازمان سنجش نیست و در حیطه و اختیارات خود دانشگاه‌ها است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------