اعتراض کارکنان دانشگاه‌های آزاد خوزستان از تاخیر در پرداخت حقوق



اخبار,اخبار دانشگاه
جمعی از اساتید، اعضا هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه‌های آزاد خوزستان ضمن اعتراض نسبت به تأخیر در پرداخت حقوق‌، خواستار همسان‌سازی حقوق خود با دانشگاه‌های دولتی شدند.

به گزارش ایلنا، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با انتقاد از نحوه محاسبه مطالبات و تعویق در پرداخت حقوق خود، مراتب اعتراض و گلایه‌مندی خود را اعلام کردند.

 

 به گفته آنها، افزایش حقوق در سال جاری به‌صورت صحیح و منظم اعمال و اجرا نشده است چرا که در برخی از دانشگاه‌ها تنها چهار ماه پرداخت و در برخی دیگر از دانشگاه‌ها هیچ پرداختی صورت نگرفته است و دریافتی کارکنان بر اساس سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود.

 

یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر هیچ‌یک از حقوق‌ها به‌صورت منظم و به‌موقع پرداخت نشده و در تعدادی از واحدهای استان، حقوق آبان ماه به‌طور ناقص واریز شده و حقوق ماه آذر هم طلب داریم.

 

وی ضمن یادآوری از عدم پرداخت بیمه کارکنان و اساتید در ۲ ماه گذشته، این مهم را هم به مشکلات و مطالبات برخی از دانشگاه‌های آزاد استان اضافه کرد و افزود: مبالغ حق‌التدریس اساتید، حق‌الزحمه پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری، طرح‌ها و مقالات، از سال ۹۷ تاکنون در بعضی از واحدها پرداخت نشده است.

 

این استاد دانشگاهی، مشکلات کارکنان دانشگاه آزاد استان را متفاوت دانست اما مشکلات ذکر شده را، تنها وجه اشتراک واحدها و اساتید معرفی کرد.

 

وی که تمایلی به معرفی و افشای نامش نداشت، در ادامه از مقایسه مبلغ دریافتی دانشگاه‌های آزاد و دولتی گفت: مبلغ دریافتی که در حکم کارگزینی برای کارکنان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد منظور شده، نصف تا یک‌سوم دانشگاه‌های دولتی است که البته دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، بسیاری از این مشکل و معضلات را ندارد.

 

وی تشریح کرد: بسیار از کارمندان، کمتر از ۳۵ میلیون ریال و بسیاری از اعضای هیات‌علمی حدود ۵۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند.

 

اعمال و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی و همچنین مشمول قانون کار شدن کارکنان و اعضا هیات‌ علمی دانشگاه آزاد، از مهمترین خواسته‌های آنها محسوب می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------