«رسول جلیلی» رئیس دانشگاه صنعتی شریف شد



رسول جلیلی،اخبار دانشگاه،خبرهای دانشگاه
با تایید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها – شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر علوم، جلیلی به سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، براساس مصوبه جلسه ۷۶۴ مورخ ۵ خرداد ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تسهیل در فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، وظیفه تأیید رؤسای دانشگاه‌ها مطابق بند «ب» ماده ۴ آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری را به کمیته‌ای منتخب با ترکیب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار کرد.

 

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، می‌توانند ملاحظات خود پیرامون انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را به کمیته منتخب اعلام کنند و اگر اجماعی درباره گزینه پیشنهادی برای تصدی ریاست یک دانشگاه صورت نگرفت، تأیید صلاحیت این فرد مجدداً در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد و برای تبدیل حکم سرپرستی به ریاست باید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها – شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود.

 

گفتنی است زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ طی صدور حکمی، جلیلی را به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف معرفی کرد که پس از بررسی و تایید کمیته مذکور ایشان را از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ برای مدت چهار سال به عنوان ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب کرد.

 

در متن این حکم آمده است:

سلام علیکم.

نظر به مراتب بعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، براساس مصوبه ۴۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها – شورای عالی انقلاب فرهنگی به موجب این حکم از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ برای مدت چهار سال به ریاست دانشگاه صنعتی شریف منصوب می‌شوید.

 

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبرد‌های اساسی دولت مردمی، و جلب همکاری استادان، مدیران، کارکنان گرامی آن دانشگاه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت» ایفا نمایید. امید است با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن دانشگاه را برپایه سیاست‌ها، قوانین و برنامه‌های فرادستی با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» و حرکت در مرز‌های دانش و دستیابی به دیپلماسی و مرجعیت علمی به انجام رسانید.

 

توفیق روز افزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------