رئیس سازمان سنجش: در کنکور ۱۴۰۱ تغییرات محتوایی اعمال نمی‌شود



رئیس سازمان سنجش،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور ۱۴۰۱ تغییرات محتوایی ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم که از نظر اجرا، آزمون را به شیوه مناسبی پیش ببریم تا داوطلبان کمترین فشار و استرس را تحمل کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس در پایان نشست با مسئولان استانی برگزاری آزمون که امروز (۲۶ اسفندماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آزمون سال ۱۴۰۱ تغییرات عمده و تمهیداتی را برای برگزاری دیده‌ایم. در راستای هماهنگی و ایجاد یکنواختی در حوزه اجرا، استان به استان با مسئولین اجرایی استان‌ها در حوزه آزمون نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و این نشست با هدف ایجاد هماهنگی و اعلام فرآیندهای جدیدی است که ایجاد شده تا تغییرات عمده‌ای که برای سال جدید دیده شده را به نحو احسن اجرا کنیم.

 

وی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ افزود: از سال ۱۴۰۱ همان گونه که رسما اعلام شد، سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و آزمون سراسری  ۶۰ درصد تاثیرگذار خواهد بود. برای کلیه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کاملی دارند و برای داوطلبانی که سوابق تحصیلی کامل ندارند، به این نسبت ۴۰ به ۶۰ درصد کم می‌شود و طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش، درصد کمتری برای داوطلب لحاظ خواهد شد اما برای همه داوطلبانی که کل سوابق را دارند، به صورت ۴۰ و ۶۰ درصد است.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: امسال طبق روالی که در سال‌های قبل داشتیم، تلاش شده که دفترچه شکیل‌تر و شکل پاسخنامه مرتب‌تر شود و تعدد ایجاد شود یعنی داوطلب یک مرتبه با دفترچه چند صد سواله و پاسخنامه فشرده مواجه نشود و دفترچه‌های عمومی و تخصصی تفکیک شدند. رشته‌های اصلی ریاضی فیزیک سه دفترچه، علوم انسانی سه دفترچه و تجربی چهار دفترچه خواهند داشت و هر کدام، پاسخنامه اختصاصی خود را خواهند داشت.

 

وی افزود: برای آسایش داوطلبان، در هر پاسخنامه تفکیک درس را داریم تا داوطلب اشتباه نکند، ضمن اینکه آرامش و امنیت نیز برای داوطلب ایجاد می‌کند. با توجه به تنوع آب و هوایی در کشور، ممکن است پاسخنامه آسیب ببیند لذا پاسخنامه را زودتر جمع می‌کنیم در نتیجه پاسخ‌ها سالم‌تر به دست ما می‌رسند.

 

پورعباس گفت: در مجموع زحمت سازمان سنجش و عوامل اجرایی، سه برابر می‌شود اما  آسایش و امنیت برای داوطلبان بیشتر خواهد بود.

 

وی افزود: مهمترین رویکردی که در سال ۱۴۰۱ داریم این است که اولا تغییرات محتوایی نداریم و تنها، تاثیر درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری است و بقیه موارد، اجرایی است. تلاش می‌کنیم که از نظر اجرا، آزمون را به شیوه مناسبی پیش ببریم تا داوطلبان کمترین فشار و استرس را تحمل کنند.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جلسه امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امروز وضعیت استان خوزستان را در مقایسه با کشور تبیین کردیم که نشان می‌دهد برگزاری آزمون در حوزه‌ها روی نمرات خیلی اثرگذار است.

 

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که عوامل اجرایی و مسئولین با صرف مقداری از امکانات استان خوزستان بتوانند فضای مناسب را برای داوطلبان ایجاد کنند. اعتقاد  داریم حتی اگر داوطلب تمام تلاش خود را برای آمادگی انجام دهد، بیش از ۵۰ درصد این آمادگی تحت‌الشعاع حوزه آزمون قرار می‌گیرد لذا خواهش ما این بود که در مسیر توسعه استان خوزستان که یکی از محوری‌ترین موارد آن شرایط تحصیلی است، کمک کنند.

 

پورعباس افزود: خواستیم که ستاد استانی تشکیل شود و استاندار خوزستان در این حوزه مسئولیت‌پذیر باشد و عوامل دیگر از جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز کمک کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------