تجمع اعتراضی داوطلبان آزمون دستیاری در مقابل دیوان عدالت اداری



تجمع اعتراضی داوطلبان آزمون دستیاری،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی امروز در مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کردند. این داوطلبان نسبت به عدم اعلام رای دیوان درباره زمان و منابع آزمون معترض هستند.

به گزارش مهر، جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان تعیین شده برای برگزاری آزمون و عدم اجرای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر بروزسانی منابع آزمون در مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کردند.

 

خواسته این گروه از پزشکان داوطلب آزمون دستیاری اجرایی شدن حکم این دیوان درباره‌ آزمون دستیاری ۴۸ و تغییر زمان آزمون دوره ۴۹ ام است.

 

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تاکنون حواشی زیادی داشته است. ابتدا قرار بود این آزمون در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما پس از کش و قوس‌های زیاد، اعتراض داوطلبان و تغییرات آئین نامه، شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تصمیم گرفت زمان ثابتی را برای برگزاری آزمون درنظر بگیرد. از این رو مقرر شد آزمون هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار شود.

 

پس از تعیین زمان برگزاری چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در ۲۲ اردیبهشت ماه، همچنان اعتراض داوطلبان ادامه داشت تا اینکه دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به معترضان آزمون دستیاری گفت: برگزاری آزمون دستیاری مطابق آئین نامه جدید کاملاً قانونی است و آزمون دوره ۴۹ در موعد مقرر (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

 

وی دلیل تعیین زمان ثابت را تغییر آئین نامه برشمرد و گفت: مطابق آئین نامه قبلی آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی، آزمون باید سالی یکبار برگزار شود. ولی پس از شیوع کرونا برگزاری آزمون دستیاری سال قبل به سال بعد موکول شد و عملاً امتحان سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰ برگزار شد. برگزاری دو آزمون در سال از سوی دیوان عدالت اداری مورد خدشه قرار گرفت که درست هم بود.

 

باقری فرد اضافه کرد: طی چند جلسه که با دیوان عدالت اداری برگزار کردیم مقرر شد آئین نامه آزمون دستیاری را اصلاح کنیم. بنابراین آئین نامه در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی اصلاح شد یعنی تعیین تاریخ و تعداد امتحان و همچنین منابع ازمون بعهده معاونت آموزشی و گروه‌های تخصصی بورد و شورای آموزش پزشکی و تخصصی گذاشته شد.

 

با این وجود همچنان داوطلبان معترض آزمون دستیاری معتقد هستند که بر اساس رای دیوان عدالت اداری آزمون باید در زمان دیگری برگزار شود و منابع آزمون نیز به روز رسانی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------