مهاجرت به آلمان/ چگونه به آلمان مهاجرت کنیم؟



مهاجرت به آلمان برای تحصیل, قوانین مهاجرت به آلمان, هزینه مهاجرت به آلمان

راه های مهاجرت به آلمان

 

شرایط و راه های مهاجرت به آلمان/ راحت ترین و سریع ترین روش

آلمان پنجمین کشور محبوب دنیا برای مهاجرت است در ادامه این مطلب از بیتوته به صورت کلی در مورد شرایط مهاجرت به آلمان آشنا خواهید شد. 

آلمان تبدیل به پنجمین کشور محبوب برای مهاجرت در دنیا شده است. شهر زیبا و اعیانی مونیج ، شهر زیبا و سحر انگیز ادینبوگ ، جشنواره جهانی آبجو و سوسیس های متنوع و خوش طعم آلمانی با این که گردشگران زیادی را به خود جلب میکند ولی نگاه مهاجران به آلمان با نگاه گردشگران تفاوت زیادی دارد. 

 

مهاجرت به آلمان با امتیازهای ویزه از جمله تحصیل رایگان دانشجویان ، فرصتهای مناسب شغلی و بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی همراه است و دانشگاه های آلمان در رنکینگ های جهانی همیشه از رتبه های خوبی بر خوردارند. 

 

آشنایی کلی با آلمان

آلمان دومین کشور پر معیت اروپا بعد از روسیه و پرجمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است که در اروپای مرکزی بین دریای بالتیک در شمال و کوه های آلپ در جنوب با مساحت حدود 357 هزار کیلومتر مربع قرار گرفته است. 

 

آلمان 16 ایالت و بیش از 83 میلیون نفر جمعیت دارد و از شمال با دانمارک ، از شرق با لهستان و جمهوری چک ، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه ، لوکزامبورگ ، بلژیک و هلند همسایه است. 

 

پایتخت آلمان ، شهر برلین و مرکز مالی آن شهر فرانکفورت است.

آب و هوای اغلب شهرهای آلمان ، معتدل است و در تابستان از گرم و خشک تا خنک  بارانی در شمال آلمان و مجاورت دریای شمال متغیر می باشد. 

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفته باشید و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید. متقاضی قبل از پذیرش دانشگاه باید در دوره آموزشی خاصی ثبت نام کند و در آزمون Feststellungsprüfung  شرکت کند. نیاز به تکمیل مقطع دکترا داشته باشد. بخواهد در یک پروژه تحقیقاتی و پژوهشی شرکت کند. 

 

دانشگاه های آلمان رایگان هستند یا شهریه بسیار پایینی دارند و به همین دلیل آلمان تبدیل به کشوری محبوب برای مهاجرت تحصیلی شده است. در صورت تکمیل تحصیلات در آلمان میتوانید برای مدت محدودی در آلمان بمانید و به دنبال کار بگردید تا مجوز ماندن در آلمان را بدست آورید. براساس گزارش ها حدود 54 درصد از دانشجویانی که تحصیلاتشان را در آلمان به پایان رسانده اند در همان کشور مشغول به کار می شوند. 

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی : در حال حاضر بیش از 35 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی آلمان ، دانشجویان بی المللی هستند. برای اخذ  اقامت تحصیلی در دوره کارشناسی نباید بیش از 4 – 5 سال از گرفتن مدرک دیپلم گذشته باشد. داشتنمدرک حداقل B1 زبان آلمانی ضروری است. 

 

طور دوره کارشناسی در آلمان 4 سال است و میتوانید 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل ، کار کنید. به طور معمول دانشگاه سالانه مبلغی حدود 700 – 800 یورو از دانشجویان دریافت میکند. 

در صورتی که برای پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی درخواست داده باشید باید مدرک آیلتس با نمره بالاتر از 6 بگیرید. 

 

نامه تمکن مالی از بانک مهم ترین مرحله مهاجرت به آلمان ست. 

هزینه دانشگه های خصوصی آلمان سالیانه 12 – 20 هزار یورو و دانشگاه های دولتی بسیار کمتر است. فرد متقاضی هنگام ورود به آلمان باید هزینه های یک سال زندگی حدود 700 – 800 یورو را به همراه داشته باشد.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد : برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاهی که دوره کارشناسی را در آن گذرانده اید اهمیت زیادی پیدا میکند. 

دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور ، کمتر مورد قبول کشور آلمان قرار می یگرند. 

دوره مقطع کارشناسی ارشد در آلمان 1 – 2 سال است و برای پذیرش باید مدرک زبان ، تمکن مالی ، انگیزه نامه ، اصل و ترجمه تمامی مقاطع تحصیلی ، رزومه کاری در صورت داشتن سابقه کار ارائه نمایید. 

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا : مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا سخت تر است و باید رزومه قوی ارائه شود بنابرین باید برای پیدا کردن یک استاد راهنما اقدام کنید. 

چند جلسه مصاحبه با استاد راهنما انجام می شودودر صورت قبولی و ارائه رزومه قوی میتوانید برای پذیرش در مقطع دکترا درخواست بدهید. تحصیل در مقطع دکترا در آلمان 4 سال طول میکشد. 

 

راه های مهاجرت به آلمان, مشاوره مهاجرت به آلمان, مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

 

انواع ویزای تحصیلی در آلمان

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید ویزای مناسب با شرایط خود درخواست بدهید. برای گرفتن ویزا با سفارت آلمان تماس بگیرید و وقت ملاقت بگذارید. در روز مصاحبه کلیه مدارک مربوط به درخواست ویزا را ارائه نمایید و به سوالات مشاور سفارت پاسخ دهید. 

 

هزینه ویزا را با انتقال بانکی پرداخت کنید.  هزینه ویزای دانشجویی در سال 2022 60 یورو می باشد که باید به حساب کنسولگری کشور خودتان وارید کنید و بیشتر از 2 ماه از 2 ماه از تاریخ واریزتان نگذشته باشد. 

 

سه نوع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به آلمان وجود دارد:

ویزا دوره های آموزشی زبان : برای فعالیت های آموزشی که بین 1 -3 سال طول می کشد و برای شرکت در دوره های آموزش زبان آلمانی. 

ویزای درخواست دهنده دانشجویی : اگر هنوز از دانشگاهتان تاییدیه نگرفته اید یا میخواهید شخصا برنامه تحصیلی مورد نظرتان را پیدا کنید.

ویزای دانشجویی : اگر توسط یکی از دانشگاه های آلمان پذیرسته شده اید. 

 

مهاجرت به آلمان از طریق کار و سرمایه گذاری

کسب مجوزکار یکی از گزینه های ساکنین غیر اتحادیه اروپا برای مهاجرت به آلمان است . 

به این منظور باید یک قرارداد کاری معتبر و مجوز توسط آژانس اشتغال فدرال داشته باشید و برای بدست آوردن این مجوز ، شرکت باید ثابت کند که کارکنان مناسب در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا EFTA  برای پر کردن این شغل وجود ندارد. 

 

سرمایه گذاری در زمینه کسب و کار شخصی که تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد هم میتواند برای شما اقامت بگیرد.  کسب و کار شما باید شرایط زیر را دارا باشد :

فعالیت تجاری باید منافع اقتصادی یا نیازهای منطقه را برآورده کند. 

فعالیت تجاری باید تاثیر مثبت بر اقتصاد آلمان داشته باشید.

 

کسب و کار باید تامین مالی داشته باشد. 

حداقل سرمایه ثابت یک شرکت در آلما 25 هزار یورو است. ازائه مدارک و پرونده ها باید به صورت گام به گام انجام شود. مدارکی که باید برای گرفتن ویزا از طریق سرمایه گذاری ارائه نمایید عبارتند از :

- فرم درخواست را تکمیل کرده باشید

- گذرنامه معتبر

- اثبات بیمه درمانی

- ارائه طرح کسب و کار

- قرارداد کر فعلی برای محققین و دانشگاهیان

 

مهاجرت به آلمان, مهاجرت به آلمان, شرایط مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار

 

مهاجرت به آلمان با ویزای کار

آلمان به دلیل اقتصاد رو به رشد ، نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و برای جذب نیروی کار خارجی ، آموزش رایگان ، امنیت شغلی و ثبات اقتصادی دارند. 

نرخ بیکاری در آلمان هر ساله روبه کاهش است و در سال 2020 به 3.5 درصد رسیده است. 

یافتن شغل در آلمان به شما امکان اقامت موقت می دهد. 

 

شما میتوانید از ایران برای یافتن شغل در آلمان اقدام کنید یا ویزای جویندگان کار بگیرید و به آلمان بروید و در آنجا در جستجوی کار مناسب باشید. 

بعد از آن که پیشنهاد شغل دریافت کردید میتوانید برای اقامت موقت ، درخواست بدهید و پس از گرفتن اجازه اقامت میتوانید مشغول به کار شوید. 

 

برای دریافت اجازه اقامت کار در آلمان باید نکات زیر را رعایت کنید :

شما و کارفرما باید ثابت کنید که هیچ شهروند آلمانی تبار یا اروپایی یا فردی ک اقامت طولانی تری در آلمان داشته ، نمیتواند جایگاه شغلی شما را بگیرد و به دانش و توانمندی شما احتیاج دارند. 

 

باید از آژانس استخدامی فدرال تاییدیه بگیرید. 

دانش زبان آلمانی داشته باشید.

مدت زمان اعبار اجازه نامه توسط قرارداد و کارفرما مشخص می شود و بعد از آن کارفرما ، میتواند این زمان را تمدید نماید. 

 

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

پناهندگی در آلمان اولویت بالایی دارد ، پناهجویان برای اقدام به پناهندگی به نزدیک ترین مرکز پذیر دولت منتقل می شوند و درخواست پناهندگی به شعبه دفتر فدرال مهاجرت پناهندگان ارسال می شد. 

 

پناهجویان ، گواهینه ای برای اجازه اقامت دریافت میکنند تا بتوانند در طول بررسی پرونده پناهندگی به صورت قانونی در آلمان اقامت داشته باشند. 

دلیل درخواست پناهندگی و دلایلی در خصوص آزار و شکنجه به صورت رودر رو به کمک یک مترجم بررسی می شود. 

 

مصاحبه به صورت کتبی ثبت می شود و در صورت نیاز تحقیقات بیشتر انجام می گردد. 

به شخصی که شرایط پناهندگی داشته باشد ، اجازه اقامت موقت می دهند و افرادی که درخواستشان رد شده ، باید کشور را ترک کنند. 

 

شرایط مهاجرت به آلمان, وکیل مهاجرت به آلمان, مهاجرت به آلمان از طریق تخصص

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

 

مهاجرت به آلمان با ازدواج 

ازدواج با شهروند آلمانی یا فردی که مجوز اقامت دائم آلمان را دارد به شما اجازه اقامت موقت در آلمان می شود ولی همچنان نیاز به گرفتن مجوز اقامت دارید. 

در آلمان مجوز اقامت ز طریق ازدواج وجود ندارد و باید درک صحیحی از زبان آلمانی در سطح B 1 داشته باشید.

بعد از  گذشت 2 سال از ازدواج یا 3 سال از اقامت در آلمان واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید شد. 

در طول این زمان همسرتان  میتواند برای مجوزهایی که برای اهداف شغلی یا تحصیلی هستند درخواست بدهد. 

 

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان شامل هزینه های دریافت ویزا و بلط هواپیما و هزینه زندگی در کشور آلمان است. 

به طور میانگین هزنیه ویزای شنگن کوتاه مدت آلمان ، کمتر از 90 روز باری بزگسالان 60 یورو و برای کودکان 7 – 12 سال 35 یورو است. 

برای زندگی در کشور آلمان ماهی 800 – 1000 یورو نیاز دارید و هنگام مهاجرت باید هزینه زندگی 6 ماه خود را در حساب داشته باشید تا به عنوان مدرک تمکن مالی شما محسوب شود.

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------