تغییرات دفترچه‌های کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون فنی و آمار سازمان سنجش درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۱ توضیح داد.

به گزارش تسنیم، «احسان جمالی» معاون فنی و آمار سازمان سنجش درباره تغییرات کنکور سال 1401 اظهار کرد: مرحله دوم و نهایی برای ثبت‌نام کنکور سال 1401 از اول تا چهارم اسفند 1400 خواهد بود و افرادی که تا کنون ثبت‌نام نکرده‌اند فرصت مجدد خواهند داشت.

 

وی افزود: سؤالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری سال 1401 تغییراتی را نسبت به کنکور سال 1400 و سال‌های قبل‌تر دارد، به این صورت که آزمون دروس عمومی همانند سال‌های گذشته یک دفترچه جداگانه‌ خواهد داشت اما پاسخنامه مجزّا هم خواهد داشت که شامل 100 سؤال و 75 دقیقه است.

 

جمالی در شبکه خبر گفت: همه داوطلبان پنج گروه آزمایشی بعد از پایان آزمون عمومی وارد مرحله برگزاری آزمون اختصاصی خواهند شد. در گروه علوم ریاضی دو دفترچه به داوطلبان داده می‌شود که دفترچه نخست فقط درس ریاضی و دفترچه اختصاصی دوم شامل دروس فیزیک و شیمی خواهد بود که 160 دقیقه و 120 سؤال اختصاصی خواهد داشت.

 

معاون فنی و آمار سازمان سنجش ادامه داد: در گروه علوم تجربی دروس تخصصی، ریاضی و زیست یک دفترچه با پاسخنامه جدا و فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی یک دفترچه با پاسخنامه مجزا خواهد داشت.

 

وی گفت: داوطلبان گروه علوم انسانی در دفترچه اختصاصی نخست دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی و در دفترچه اختصاصی دوم دروس زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و منطق و روانشناسی را خواهند داشت.

 

معاون فنی و آمار سازمان سنجش بیان کرد: هر کدام از این دفترچه‌ها به ترتیب 85 سؤال و دفترچه بعدی 90 سؤال دارد اما زمان هر دو 80 دقیقه است.

 

جمالی بیان کرد: در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان یک پاسخنامه اختصاصی و یک دفترچه اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

وی در پایان گفت: هدف از از این تغییرات برای کنکور سال 1401 کاهش احتمال خطای داوطلبان در پاسخگویی به سؤالات در پاسخ به گزینه مرتبط در هر سؤال و افزایش امنیت آزمون سراسری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------