علت آتش‌سوزی دانشکده شیمی تاکنون به ما اعلام نشده/استفاده از ساختمان دانشکده همچنان ممنوع است



آتش‌سوزی دانشکده شیمی, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی دانشکده شیمی این مرکز آموزشی، با بیان اینکه تاکنون گزارشی در خصوص چرایی علت وقوع حادثه به دانشگاه اعلام نشده، گفت: پس از دریافت گزارش دادستانی درباره علت وقوع حادثه، گزارش مدونی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌دهیم. 

دکتر علی‌محمد میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین  وضعیت بررسی‌ حادثه آتش‌سوزی آزمایشگاه تحقیقات معدنی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان توضیح داد: موضوع حادثه آزمایشگاه دانشکده شیمی و مرگ بسیار تلخ مرحوم حسین مرادی که یک نخبه وظیفه‌ (سرباز) بود و پیش از دوران سربازی در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل بود، موجب اندوه و ناراحتی بسیار، مسئولان دانشگاه شد. 

 

وی با بیان اینکه حادثه دانشکده شیمی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه حادثه در محیط دانشگاه اتفاق افتاده است؛ ماموریت رسیدگی به موضوع و بررسی شرایط به دادستان یکی از دادگاه‌های خمینی‌شهر محول شده است. با دستور دادستان، تیم‌های متخصص از تهران و اصفهان، مامور بررسی و مطالعه دقیق حادثه شده‌اند و جلسات متعددی درباره رسیدگی به موضوع تشکیل شده است. 

 

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: گروهی از کارشناسان آتش‌نشانی نیز حادثه آتش‌سوزی آزمایشگاه دانشکده شیمی را بررسی کرده‌اند و گزارش‌های شان در ارتباط با این موضوع را به دادستانی ارائه داده‌اند.

 

وی تاکید کرد: تا به این لحظه، گزارشی از سوی دادستانی به دانشگاه صنعتی اصفهان واصل نشده است اما قول داده‌اند که در اولین فرصت گزارش خود را به این مرکز آموزشی ارسال کنند. 

 

دکتر میرمحمدی میبدی با بیان اینکه استفاده از ساختمان دانشکده از زمان وقوع حادثه تا به این لحظه ممنوع است، گفت: دلیل موضوع این است که نتیجه و چرایی حادثه مشخص شود. به امید خدا، گزارشی مدونی در ارتباط با حادثه آتش‌سوزی دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌دهیم. به طور قطع، آنچه که قانون درباره حادثه مدنظر دارد، عملیاتی می‌شود. 

 

به گزارش ایسنا، پس از حادثه آتش‌سوزی در دانشگاه صنعتی اصفهان و جان باختن حسین مرادی در ۱۹ آذرماه، دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم ضمن‌ تأکید بر رسیدگی سریع به موضوع، دکتر سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را مأمور پیگیری سریع و بررسی علل این حادثه کرد. ندا شفیعی مدیر روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت: در پی این حادثه، دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم ضمن‌ تاکید بر رسیدگی سریع به موضوع، دکتر سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را مامور پیگیری سریع و بررسی علل این حادثه کرد.

 

حسین مرادی، ۳۰ساله، اهل ملایر استان همدان بود که در پی انفجار و آتش‌سوزی در آزمایشگاه تحقیقات معدنی دانشکده شیمی جان خود را از دست داد. به گفته‌ دانشجویانی که پیش از حادثه در کنار وی حضور داشتند، این دانشجو در حال کار بر روی داده‌های خود در لپ‌تاپ بوده و هیچ کار آزمایشی انجام نمی‌داده است، اما مسئولان دانشگاه در واکنش‌های اولیه خود، فرد جان‌باخته را مسئول حادثه دانستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------