عاملی تکلیف داوطلبان را روشن کرد/ کنکور 1402 مطابق مصوبه جدید برگزار می‌شود



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور سراسری 1402 مطابق مصوبه جدید برگزار می‌شود و هر گونه عملکردی جز این خلاف قانون است. 

به گزارش فارس، در جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که از سال ١۴٠٢، سهم کنکور در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه به ۴٠ درصد کاهش یابد و ۶۰ درصد مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد و این روند به صورت تدریجی از سال ١۴٠٢ تا ١۴٠۵ اجرایی شود.

 

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور چندی پیش گفته بود که اگر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۱۵ تیر ابلاغ نشود کنکور ۱۴۰۲ همانند گذشته برگزار می‌شود.

 

روز گذشته از سوی سازمان سنجش اطلاعیه‌ای مبنی بر برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ صادر شد.

 

سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در این باره گفت: مصوبه اصلی کنکور ۱۴۰۲ در تیرماه سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شد، مصوبه تکمیلی به کنکور ۱۴۰۳ به بعد مرتبط می‌شود که قرار است به شکل تدریجی تا سال ۱۴۰۵ اجرا شود.

 

وی افزود: مبنای برگزاری کنکور، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است و اگر جز این مصوبه اجرا شود پیگرد حقوقی و قانونی دارد، بنابراین داوطلبان کنکور بدانند که آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه جدید برگزار می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------