جاماندگان استفاده از سهمیه در آزمون ارشد بخوانند



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام داوطلب استفاده از سهمیه بودند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذی ربط مورد تایید قرار نگرفت تا آخر وقت امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند فرصت دارند علت عدم تایید سهمیه را از ارگان های ذی ربط پیگیری کنند. 

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ طی روزهای پنج شنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ اسفندماه جاری در سه نوبت صبح پنجشنبه و صبح و عصر جمعه برگزار شد.

 

داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام داوطلب استفاده از سهمیه بودند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذی ربط مورد تایید قرار نگرفته است برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداکثر تا تاریخ ۱۶ اسفند علت عدم تایید سهمیه را از ارگان های ذی ربط پیگیری کنند.

 

در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می شود؛ در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

 

در این آزمون تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب شرکت کردند و داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت می پردازند. در واقع برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۱۳۴ رشته تعریف شده است که داوطلبان در آذرماه برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

 

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۵ هزار و ۸۲۱ داوطلب، در گروه آزمایشی علوم پایه ۲۷ هزار و ۴۴۵ نفر، در گروه آزمایشی فنی مهندسی ۸۷ هزار و ۵۹۷ نفر، در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۹۷۳۸ نفر، گروه آزمایشی هنر ۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر و در گروه آزمایشی دامپزشکی ۱۷۰۱ داوطلب رقابت می کنند.

 

نتیجه اول آزمون کارشناسی ارشد سال۱۴۰۲ به صورت کارنامه تهیه و در دهه دوم خرداد ماه سال آینده اعلام می شود و داوطلبان می توانند در همین دهه انتخاب رشته خود را شروع کنند و نتیجه نهایی آزمون در دهه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

 

به طور کلی داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر می باشند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دهند و مردان نیز با ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کننده ۴۶ درصد متقاضیان را از آن خود کرده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------