رتبه های برتر کنکور و المپیادی ها بورسیه می شوند



وزیر علوم, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس گفت: نخبگان بورسیه می شوند.

به گزارش صدا و سیمای مرکز گیلان؛ محمدعلی زلفی گل در حاشیه نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان و هیئت رئیسه دانشگاه گیلان اضافه کرد: ۱۰۰ رتبه برتر اول کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین ۵۰ رتبه برتر اول گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه بورسیه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه مدال آوران المپیادهای علمی نیز مشمول این حمایت می‌شوند، گفت: بعد از فارغ التحصیلی نیز این افراد به عنوان اعضای هیئت علمی جذب می‌شود.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با اشاره به اینکه نیازی به استخدام تمام وقت همه اعضای هیئت علمی نیست، گفت: استخدام هیئت علمی می تواند به صورت پاره وقت نیز باشد.

 

محمدعلی زلفی گل با اشاره به دستاوردهای خوب سفرش به گیلان، به اختصاص دو میلیارد تومان برای بازسازی مسجد دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: دو میلیارد تومان نیز برای دانشکده مکانیک و ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: اعتبارات مربوط به بخش مقاوم سازی نیز به زودی به دانشگاه گیلان داده می‌شود.

 

وزیر علوم با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان از سوی استاندار به دانشگاه گیلان اختصاص داده شده که بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند، به موضوع حمل و نقل دانشجویان اشاره کرد و گفت: از طریق وزیر کشور پیگیر افزایش سهمیه خرید اتوبوس برای گیلان می‌شویم.

محمدعلی زلفی گل همچنین از طرح های مختلف نیمه تمام دانشگاه گیلان و یک طرح پارک علم و فناوری گیلان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این طرح ها قرار گرفت.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------