جزئیات ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای داوطلبان خوزستانی کنکور



آموزش و پرورش ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس اداره سنجش و ارزیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزئیات ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره درسی را تشریح کرد.‌

روزبه باقرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه ترمیم نمره و ایجاد سابقه برای شرکت در کنکور اظهار کرد: فارغ‌التحصیلانی که قصد دارند برای ترمیم نمره یا ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند می‌توانند به مدارس بزرگسال دولتی مشخص شده در ناحیه یا شهرستان خود برای ثبت نام مراجعه کنند.

 

وی افزود: مدارس بزرگسال دولتی تخصیص یافته برای این منظور، در پرتال اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار داده شده است. این ترمیم و ایجاد سابقه با توجه به تغییرات اخیر در کنکور سراسری و تاثیر حدود ۴۰ درصدی  معدل نمرات برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 

رئیس اداره سنجش و ارزیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فارغ‌التحصیلان همه رشته‌های تحصیلی، برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه در رشته غیر متناظر و کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد سابقه در رشته‌های نظری مجاز هستند که درس یا دروس مورد نظر را یک بار و در چند نوبت انتخاب و در امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت داوطلب آزاد شرکت کنند.

 

وی افزود: به عنوان مثال داوطلبی که فارغ التحصیل رشته علوم تجربی است و می‌خواهد در رشته تجربی در کنکور سراسری شرکت کند، می‌تواند برای بهره‌مندی از امتیاز معدل درس و ارتقای وضعیت نمره، دروس مدنظر را امتحان دهد یا اگر بخواهد در کنکور رشته انسانی شرکت کند در دروس تخصصی انسانی ایجاد سابقه کنند.

 

باقرپور تاکید کرد: البته باید توجه داشت که پس از ترمیم، نمره جدید تاثیری در معدل کارنامه داوطلب ندارد اما برای ایجاد سابقه کنکور این فرصت در اختیار فارغ التحصیلان سنوات گذشته قرار داده شده که بتوانند در رشته دلخواه ایجاد سابقه کنند یا ترمیم نمره انجام بدهند و این ترمیم تنها برای بهره‌وری از امتیاز درصد معدل نمره درس در کنکور است و هیچ تاثیری در معدل گواهینامه قبلی داوطلب ندارد.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که هر داوطلب در هر درسی می‌تواند یک بار امتحان دهد اما می‌تواند در دوره‌های مختلف دی‌ماه یا خردادماه امتحان دهد و داوطلب مجبور نیست که همه درس‌ها را در یک بازه زمانی انتخاب کند.

 

رئیس اداره سنجش و ارزیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: داوطلبانی که قصد دارند برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه اقدام کنند، تنها در مدارس دولتی و به صورت داوطلب آزاد مجاز به آزمون دادن هستند.

 

در کدام مدارس خوزستان ترمیم نمره ایجاد سابقه تحصیلی انجام می‌شود؟

وی در پایان عنوان کرد: دبیرستان‌های بزرگسالان دخترانه سعادت و پسرانه براتی در ناحیه یک اهواز، دبیرستان‌های بزرگسالان دخترانه بصیرت و پسرانه ابوذر در ناحیه ۲، دبیرستان‌های بزرگسالان دخترانه راضیه و پسرانه سعدی در ناحیه ۳ و دبیرستان‌های بزرگسالان دخترانه تقوی و پسرانه شهید قره‌نی در ناحیه ۴ و مدارس بزرگسالان شهرستان‌ها، آزمون‌های ترمیم را برگزار می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------