علت کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از زبان وزیر علوم



  اخبار دانشگاه ,خبرهای  دانشگاه, کنکور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد علت کاهش داوطلبان آزمون کارشناسی شد، گفت: یکی از دلایل این کاهش می توان انصراف از ادامه تحصیل داوطلبان در مقاطع بالاتر باشد یا ورودی به آموزش عالی کاهش داشته باشد اما ظرفیت ها ثابت مانده است. 

به گزارش ایرنا، منصور غلامی صبح امروز- پنجشنبه- در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد که در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: آزمون کارشناسی ارشد امسال در 140 کد رشته برگزار می شود و ظرفیت امسال هنوز مشخص نیست و تا قبل از انتخاب رشته اصلاحات انجام خواهد شد اما به طور کلی 170 هزار نفر ظرفیت داریم.

 

وی در مورد سهمیه ایثارگران، گفت: قانون سال گذشته سهمیه ایثارگران، نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است و این مساله برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی ارجاع شده است.

 

وزیر علوم تاکید کرد: اگر مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ضریب سهمیه ایثارگران سریع تر تصمیم گیری کند همین امسال لحاظ می شود.

 

به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در حاشیه بازدید از جلسه آزمون کارشناسی ارشد که در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، افزود: آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر ماهیتی هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و در این دوره تعداد 142 هزار داوطلب نسبت به سال قبل کمتر شرکت کرده اند‌.

وی ادامه داد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد 735 هزار نفر ثبت نام کرده اند که با احتساب رشته های شناور تعداد 791 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

 

خدایی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال 97 در 132 رشته امتحانی ، 177 حوزه و در 73 شهرستان برگزار و پیش بینی می شود که 170 هزار ظرفیت داشته باشیم.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد امسال در سه نیم روز برگزار می شود که در نوبت اول 350 هزار داوطلب، در نوبت دوم 107 هزار داوطلب و در نوبت سوم 329 هزار داوطلب شرکت می کنند .

 

خدایی گفت: نتایج اولیه در دهه دوم خرداد ماه اعلام و نتایج نهایی آن در هفته اول شهریور ماه 97 روی سایت سازمان سنجش منتشر و نتایج اولیه رشته های خاص و بورسیه در هفته اول تیرماه 97 اعلام می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------