وزیر علوم درباره دانشجویان ستاره دار: جز پرونده مجید دری مورد دیگری نمانده که وزارت علوم پیگیری نکرده باشد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
اخیرا پرونده آقای دری در کمیسیون بحث شده و بازهم درخواست کرده‌ام که پیگیری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار گفت: جز پرونده آقای مجید دری که درخواست پیگیری آن نیز داده شده، مورد دیگری نمانده که وزارت علوم پیگیری نکرده باشد.

 

منصور غلامی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پیگیری دانشجویان ستاره‌دار باقی مانده در وزارت علوم گفت: تنها پیگیری وضعیت آقای مجید دری که در سال ۸۶ اخراج آموزشی شده‌اند، مانده است.

 

وی با بیان اینکه در واقع سوابق منجر به پرونده موارد خاص است، عنوان کرد: فاصله تحصیلی ایشان از سال ۸۶ تا ۹۶ است که ۱۰ سال می‌شود، از همین رو برای اینکه بخواهد به تحصیل بازگردد، باید آن دوره‌ای که نبوده، را حل کند.

 

وزیر علوم با اشاره به اینکه در این پرونده مسئله روشن است، گفت: اخیرا پرونده آقای دری در کمیسیون بحث شده و بازهم درخواست کرده‌ام که پیگیری شود.

 

وی تاکید کرد: مورد دیگری نمانده که وزارت علوم پیگیری نکرده باشد، اگر هم فردی باقی مانده خودش پیگیری نکرده است.

 

غلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پیگیری‌های وزارت علوم درباره اصلاح قانون سهمیه‌ها با توجه به این که این وزارتخانه پیش از این اعلام کرده بود، در این زمینه مصمم است، به کجا رسید، عنوان کرد: این قانون در مجلس است. در برنامه توسعه ماده ۹۰ یک تغییر ضریب سهمیه مطرح شده که ما یک جلسه در این خصوص داشتیم و منتظر جلسه دیگر هستیم، البته وزارت علوم با این تغییر ضریب موافق است.

 

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه برای تحصیل رایگان دانشجویان در مقطع مختلف از جمله دکتری باید برنامه‌ریزی هدفمند شکل گیرد، گفت:‌ اگر ظرفیت بخش‌های غیردولتی اجازه دهد، آنها نیز می‌توانند، دانشجو بپذیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که ما انباشت زیادی از فارغ‌التحصیلان در مقطع دکتری داریم، باید برایشان برنامه‌ریزی کنیم.

 

وزیرعلوم تاکید کرد: بازار اشتغال باید برای فارغ‌التحصیلان وجود داشته باشد. در بعضی از رشته‌ها انباشت‌های زیادی داریم و نباید بیشتر از ظرفیت‌ها دانشجو پذیرش شود.

 

وی در خاتمه با اشاره به حذف برخی از رشته‌ها گفت: تعطیلی که بعید می‌دانم در رشته‌ای داشته باشیم، شاید رشته‌هایی که قدیمی شده‌اند و کاربری ندارند و سرفصل هایشان نیاز به بازبینی دارد، متوقف شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------