المپیاد بین‌المللی علمی و دانشجویی امسال برگزار نمی‌شود/ تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری و ارشد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, ابراهیم خدایی
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان شرکت برای حضور در المپیاد علمی و دانشجویی بسیار کم است، اظهار کرد:‌ به احتمال زیاد این المپیاد در سال جاری برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور اظهار کرد: این المپیاد امروز و فردا ( ۲۸ و ۲۹ تیرماه) با حضور ۱۱۸۲ نفر برگزار می‌شود که ۳۲۶ نفر از شرکت‌کنندگان این آزمون از برگزیدگان آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر از ۱۰ قطب دانشگاهی که شامل تمام مراکز آموزش عالی و دانشگاهی می‌شود، انتخاب شده و به رقابت پرداختند.

 

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: امسال رشته‌های روانشناسی، مهندسی صنایع، سلول‌های بنیادین و مهندسی بافت به این المپیاد اضافه شده است و نتایج این المپیاد ۱۵ شهریورماه اعلام خواهد شد.

 

خدایی ادامه داد: با توجه به اینکه در دو رشته ریاضی و آمار المپیاد بین‌المللی را برگزار می‌کردیم و در حال حاضر تعداد کشورهای متقاضی برای شرکت در این رشته‌ها در المپیاد بسیار کم است به احتمال زیاد امسال المپیاد بین‌المللی برگزار نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان سنجش بر این است که رشته‌های المپیاد را در داخل کشور به منظور شناسایی استعدادهای همه رشته‌ها گسترش دهد، گفت: این مسئله به اعلام آمادگی انجمن‌های مربوطه بستگی دارد و با توجه به اینکه این آزمون هم از نظر زمانی و هم هزینه، انرژی زیادی را می‌طلبد بتوانیم آن را گسترش دهیم.

 

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: برای برگزیده‌شدگان بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی امتیازاتی در نظر گرفته شده است که یکی از این تسهیلات، ورود بدون آزمون است که سازمان سنجش و وزارت علوم این کار را انجام می‌دهند و همچنین سه نفر اول آزمون عضو بنیاد ملی نخبگان عضو می‌شوند که طبیعتا از حمایت‌های این بنیاد از نظر تسهیلات قرار می‌گیرند.

 

خدایی در مورد زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۷ نیز توضیح داد: ما در انتظار تکمیل ظرفیت‌های اعلامی از سوی دانشگاه‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از دوازدهم مرداد ماه، نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری را اعلام کنیم.

 

وی در خصوص ظرفیت‌های پذیرش در گروه علوم پزشکی افزود: ظرفیت‌های پذیرش تقریباً مشابه سال گذشته است و در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز ظرفیت همانند سال گذشته خواهد بود.

 

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد هفته اول شهریور ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------