آمار جدید انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته 548 هزار و 617 نفر پذیرفته شده در آزمون سراسری سال 97 کشور خبر داد. 

حسین توکلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با ارایه آخرین آمار انتخاب رشته کنندگان آزمون سراسری سال 97 کشور اظهار داشت: ساعت 24 شامگاه دوشنبه زمان انتخاب رشته آزمون سراسری سال 97 (بجز دانشگاه آزاد اسلامی ) به اتمام رسید و براساس آمار اولیه 548 هزار و 617 نفر نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده اند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد بیش از ۵۴۸ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند. ظرفیت پذیرش پیش از اصلاحیه های دفترچه راهنما تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام شده بود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته 550 هزار و 57 نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند و بدیهی است که آمار نهایی تعداد انتخاب رشته کنندگان متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

**فردا آخرین مهلت ثبت نام در رشته های بدون آزمون است

توکلی در ادامه افزود: براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب سال 1392، ثبت نام برای انتخاب رشته های بدون آزمون و تنها براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) نیز فردا (چهارشنه) به اتمام خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: مهلت ثبت نام در این دسته از کد رشته ها از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز شده است و فردا چهارشنبه ۲۴ مرداد مهلت اعلام شده به پایان می رسد.

 

وی افزود: بر اساس ضوابط اعلام شده داوطلبانی که در کنکور ۹۷ ثبت نام کرده و غایب بوده اند (۱۰۱ هزار و ۶۱۴ داوطلب) و همچنین متقاضیانی که حتی در کنکور ۹۷ ثبت نام نکرده اند نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این دوره ها اقدام کنند.

 

**333 نفر برای پذیرش در کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش همچنین درباره ثبت‌نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال تحصیلی 97 نیز اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) حدود 333 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند.

 

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش، ثبت نام متقاضیان در این دوره تا دوشنبه 28 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------