آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون کنکور موسسات غیرانتفاعی



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون (صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی) کنکور سراسری 97 مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از امروز سه شنبه ۱۰ مهرماه ۹۷ آغاز می شود. 

حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به درخواست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷، مرحله تکمیل ظرفیت برای این موسسات اجرا می شود. داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی مؤسسات ذیربط (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می‌توانند به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله به لینک جستجوی عنوان مؤسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علاقه مندان می توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مراجعه کرده و ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده و با توجه به موارد مربوط از امروز ۱۰ مهر تا ۳۰ دی ماه ۹۷ به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.همچنین کلیه متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

 

به گفته وی،‌ داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (مرحله شهریور ماه) قرارگرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مؤسسات ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------