وزیر آموزش و پرورش: حذف کنکور تا ۳ سال دیگر



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیستم آموزشی ما باید اصلاح و به سمت تولید، مهارت آموزی و کارآفرینی برود. 

به گزارش مهر، یوسف نوری، ظهر سه‌شنبه در نشست صمیمی با دانش آموزان گلستان اظهار کرد: دانش آموزان حلقه‌های میانی نظام آموزشی هستند و قادرند مشکلات بزرگی را حل و فصل کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مهمترین شاخص حلقه‌های میانی این است که منتظر دیگران نمی‌نشینند و وارد میدان شده و با حداقل امکانات کارهای بزرگی رقم می‌زنند.

 

وی تشکیل بسیج و شرکت داوطلبانه مدافعان حرم در دفاع از حریم اهل بیت را دو نمونه بارز از فعالیت حلقه‌های میانی دانست.

 

نوری اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از موارد مهم در نظام آموزشی است که به مرور در تمام مدارس کشور اجرایی خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سیستم آموزشی کشور باید به سمت تولید، مهارت آموزی و تربیت افراد کارآفرین برود.

 

نوری تاکید کرد: برگزاری آزمون کنکور سراسری به شکل کنونی را به هیچ عنوان قبول ندارم و هر دانشگاهی باید پذیرش دانشجو را با توجه به ضوابط خود در داخل دانشگاه انجام دهد.

 

وی به حذف کنکور اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته با شورای انقلاب فرهنگی، سه سال آینده آخرین سال‌های برگزاری کنکور است و پس از آن دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو باید به دنبال ساز و کارهای جدید باشند.

 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در شورای عالی آموزش مطرح کرده‌ایم که برگزاری کنکور به صورت تشریحی و از سه سال پایانی دبیرستان و با تصحیح الکترونیکی باید باشد.

 

نوری گفت: مشکل ما در پذیرش دانشجو و رقابت فقط در ۱۰ درصد متقاضیان که رتبه‌های زیر سه هزار کسب می‌کنند است و هم اکنون ۵۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------