فردا آخرین مهلت ثبت نام در کنکور ۹۸/ الزام ویرایش نظام آموزشی



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فردا ۲۲ اسفند آخرین فرصت ثبت نام در کنکور ۹۸ است و داوطلبان باید در صورت نیاز نسبت به اصلاح و ویرایش نظام آموزشی خود در فرم ثبت نام اقدام کنند. 

حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

 

وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و داوطلبان با توجه به فرصت تمدید شده تا پایان وقت دوشنبه ۶ اسفند فرصت داشتند در این آزمون ثبت نام کنند.

 

توکلی یادآور شد: تا بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

 

وی افزود: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشده‌اند و یا به هر دلیل دیگر موفق به ثبت نام در کنکور ۹۸ نشده اند مهلت مجدد در نظر گرفته شد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تمامی داوطلبان می‌توانند تا چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه سازمان سنجش که از سه شنبه ۷ اسفند منتشر شده است در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کنند.

 

وی افزود: تا امروز سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ تعداد ۱۲ هزار و ۵۱۴ نفر در مهلت مجدد کنکور ثبت نام کرده اند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

 

به گزارش مهر، با توجه به اینکه برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد:

 

۱- برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال.

 

۲- نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال.

 

داوطلبان ضرورت دارد ضمن بررسی نظام آموزشی خود در تقاضانامه ثبت‌نام، در صورتی که در این خصوص مرتکب اشتباه شده‌اند در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ نسبت به اصلاح و ویرایش نظام آموزشی خود اقدام کنند. در غیر این صورت مسئولیت این موضوع به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

 

داوطلبان می‌توانند سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org یا با شماره تلفن‌های‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

 

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------