شرط استقرار دانش‌آموزان در مراکز رشد/ارائه لایحه سهمیه کنکور به دولت



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه لایحه سهمیه کنکور به دولت ارائه شده است، گفت: امیدواریم این لایحه در سال ۹۹ اجرایی شود. 

به گزارش ایسنا دکتر منصور غلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امکان جذب دانش‌آموزان در مراکز علمی وجود دارد.

 

وی افزود: دانش‌آموزان برای جذب در مراکز رشد باید صاحب ایده باشند، ضمن آنکه اگر دانش‌آموزان شرایط اعلام شده در آیین‌نامه مراکز رشد را احراز کنند، می‌توانند در مراکز رشد مستقر شوند.

 

غلامی به عملکرد خوشه‌های علمی اشاره کرد و ادامه داد: خوشه‌های علمی تشکیل شده بیشتر در راستای همفکری در مسایل کلان کشور با مجریان به‌ویژه با دولت بوده است. این خوشه‌ها در مواردی مانند مسایل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در حوزه‌هایی چون ریزگردها و سیل که خساراتی وارد کرد، بررسی‌های لازم را انجام دادند.

 

وزیر علوم اضافه کرد: این خوشه‌ها بررسی های علمی را انجام دادند و گزارش‌های آن را به دستگاه‌های ذیربط اعلام کردند و امیدواریم این امر استمرار یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشگاهیان و صاحبان علم در کنار مسؤولان بیش از پیش مشکلات کشور را با دید علمی رفع خواهد کرد. 

 

غلامی در خصوص لایحه ساماندهی سهمیه کنکور گفت: این لایحه امسال به دولت ارائه شده و امیدواریم که به سرعت از دولت به مجلس ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم که این لایحه برای سال ۹۹ اجرایی شود، تصریح کرد: اگر تا قبل از ثبت نام کنکور برسد، اجرایی می‌شود؛ وگرنه ممکن است برای سال بعد اجرایی شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------