مهلت ثبت‌نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها تمدید شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها تا هفتم مهر ماه خبر داد. 

فاطمه زرین آمیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی امروز یکشنبه دوم شهریورماه به پایان می رسید، اما این مهلت تمدید شد.

 

وی آمار داوطلبان ثبت نام کننده در این شیوه پذیرش دانشگاه ها را تاکنون ۷۶ هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش بدون آزمون ۹۱۲ هزار و برای پذیرش با آزمون ۱۵۴ هزار نفر است.

 

به گفته این مسوول سازمان سنجش، داوطلبان برای شرکت در پذیرش بدون آزمون حق انتخاب ۱۵۰ رشته محل دارند که اسامی این رشته ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

 

وی درباره اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته، گفت: اصلاحات دفترچه شامل رشته محل های جدید، رشته محل های مخصوص سهمیه مناطق محروم، مخصوص مناطق درگیر بلایای طبیعی (سیل و زلزله) همچنین اصلاحات بخش پیوست مشخصات و شرایط دانشگاه ها ۲۶ مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

 

زرین آمیزی درباره اختصاص خوابگاه به دانشجویانی که از این طریق به دانشگاه وارد می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تأمین خوابگاه برای دانشجویان و کمبود خوابگاه های دولتی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ساماندهی خوابگاه های غیر دولتی کشور از طریق شوراهای نظارت و ارزیابی و دانشگاه های منتخب هر استان کرده است.

 

وی ادامه داد: داوطلبان متقاضی خوابگاه، برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره گیری از خوابگاه های غیردولتی دارای مجوز، به سامانه خوابگاه های غیردولتی این صندوق به نشانی اینترنتی www.swf.i مراجعه کنند.

 

به گزارش ایرنا، ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه ها بر اساس شرط معدل و ۱۵ درصد از طریق برگزاری کنکور سراسری صورت می گیرد. پذیرفته شدگان در این دوره از پذیرش بر اساس معدل، سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------