جزئیات برگزاری ترم تحصیلی آینده در دانشگاه آزاد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد گفت: ترم آینده، دانشجویان در گروه‌های پنج نفره حداقل ۴ جلسه طی ترم تحصیلی در دانشگاه حضور خواهند یافت و ۱۲ جلسه دیگر به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد. 

به گزارش فارس به نقل از دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در دیدار امروز صبح خود با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به توصیه‌های مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان گیلان درخصوص دانشگاه آزاد ، گفت: نکات مطرح شده، مباحث دقیقی است که باید مورد توجه جدی مدیران دانشگاه قرار گیرد. از آنجا که مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی عنایت و حساسیت ویژه ای دارند، ایشان سه موضوع ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی را مطالبه کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: ما به عنوان سرباز در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنیم و به طور جدی پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستیم.

 

طهرانچی خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که منجر به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه شد. این موضوع ضایعه‌هایی به همراه داشت که برای رفع آنها برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داریم. یکی از این برنامه‌ها این است که ترم آینده، دانشجویان در گروه‌های پنج نفره حداقل ۴ جلسه طی ترم تحصیلی در دانشگاه حضور داشته باشند و ۱۲ جلسه دیگر به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود، چرا که ارتباط دانشجو با استاد و دانشگاه باید حفظ شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه به صورت جدی موضوع فرهنگ و فضای مجازی را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی از دیگر برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد اسلامی است. در این راستا سامانه یکپارچه آموزشیار طراحی و راه‌اندازی شده که منجر به ارتقای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه به عنوان محیط تربیتی باید همواره پایش و پالایش شود، اظهار داشت: بحث جدی ما در دانشگاه آزاد اسلامی، موضوع انسان‌سازی است که امام خمینی (ره) نیز بر آن تأکید داشته‌اند. در این حرکت، استاد نقش جدی برعهده دارد و به همین دلیل است که شایستگی اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی باید احراز شود.

 

طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه اساتید و اعضای هیات علمی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نباید در مقابل امر به معروف و نهی از منکر تساهل و تسامح داشت. در این راستا یک پویش همگانی در بین اساتید معتقد دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد خواهیم کرد تا این فریضه واجب را مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.

 

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به سخنان آیت‌الله فلاحتی مبنی بر پرهیز دانشگاه از ورود به مباحث سیاسی و جناحی، تصریح کرد: الحمدالله دانشگاه آزاد در این مدت نشان داده که از فضای سیاست‌زده به شدت دوری می کند، البته این دانشگاه به عنوان دانشگاهی اجتماعی با مسؤولان استانی و محلی ارتباط و تعامل دارد، اما به هیچ وجه بحث سیاست‌زدگی و تن دادن به خواسته های نامتعارف در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نبوده و نیست. دانشگاه آزاد اسلامی در عین صمیمیت با مسئولان در عملکرد خود استقلال کامل دارد.

 

طهرانچی با بیان اینکه توجه به تعلیم و تربیت و ساخت نسل جوان، اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، از اولویت ها و سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: همه تلاش ما توجه به مهارت، اشتغال و کارآمدی جوانان است، چرا که جوانان سرمایه اصلی کشور هستند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان دانشگاه مردمی، این سیاست را دنبال می کند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت و آینده‌نگری دانشجویان نگاهی نو دارد تا بتواند مطالبه مقام معظم رهبری از جامعه علمی و خواص علمی کشور را برآورده کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر دو برنامه جدی را برای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در نظر داریم؛ یکی از آنها تبدیل مجتمع ۵۰ هکتاری واحد رشت به پردیس «غذا و امنیت غذایی» و دیگری راه‌اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان است که با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و... متناسب با آمایش و نیاز استان، انجام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------