واکنش وزیر علوم به احتمال تعویق کنکور سراسری و آزمون ارشد



  وزیر علوم , اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
وزیر علوم با تاکید بر اینکه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تاثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها قرار گیرند، گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود. 

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص امکان تعویق آزمون های ارشد و سراسری به دلیل شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: تمامی برنامه های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه های اجرایی خودمان را انجام بدهیم بر این اساس آزمون های پیش رو اعم از آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به موقع برگزار خواهند شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تنها زمانی آزمون های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند. حتی سال گذشته نیز احتمال برگزاری کنکور در موعد مقرر ۵۰ درصد بود ولی خوشبختانه این آزمون در همان تاریخ اعلام شده برگزار شد و هیچ نگرانی هم پیش نیامد.

 

وزیر علوم یادآور شد: برای امسال نیز فکر می کنم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی برای توقف برگزاری آزمون ها ایجاد نکند ما این آزمونها را به خوبی برگزار خواهیم کرد و مراقب سلامت داوطلبان نیز هستیم.

 

دکتر غلامی تاکید کرد: آزمون های ما در فضا و فاصله های مشخص برگزار می شود ضمن اینکه ما تجربه خوبی از برگزاری این آزمون ها در سال گذشته نیز داریم و هیچ نگرانی برای برگزاری سالم آزمون های ارشد و سراسری نداریم و امیدواریم شرایط طوری نباشد که ستاد کرونا مانع برگزاری این آزمون ها شود.

 

وزیر علوم اظهار کرد: متاسفانه شرایط در سال گذشته نیز به گونه ای بود که برخی از داوطلبان آزمون های مختلف در مواقعی از سال تحت تاثیر یک جوی که ممکن است واقعی نباشد و تاثیری هم نداشته باشد قرار گرفتند، لذا ممکن بود آنگونه که باید و به خوبی درس خود را نخواندند و دچار مشکلاتی شدند؛ بنابراین داطلبان امسال باید مراقبت کنند و تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرند و ما نیز از باب مراقب از سلامت آنها تلاش زیادی خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------